۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۲۴

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان در اجرای برنامه های سینمایی پیشگام و پیشتاز بوده است

گیلان در اجرای برنامه های سینمایی پیشگام و پیشتاز بوده است

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت نگاه ویژه در بخش هنر به ویژه سینما به این استان، گفت: گیلان در زمینه اجرای برنامه های سینمایی پیشگام و پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس انجمن سینما جوان ایران با بیان اینکه مردم گیلان بسیار به حوزه سینما علاقه مند هستند، افزود: زمانی که هنوز بحث همزمانی اکران فیلم‌های فجر مطرح نبود تعداد زیادی از مردم گیلان برای تماشای فیلم‌های این جشنواره به تهران سفر می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمینه اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر نیز استان گیلان پیشگام و پیشتاز بود، گفت: در زمینه آمارهای سینمایی اعم از تعداد سانس‌های اکران و میزان فروش فیلم و تعداد تماشاگران نیز استان گیلان همانند همیشه پیشتاز بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این استان هنرمندان بسیاری در عرصه سینما به کشور معرفی کرده که امروز در فیلم‌های سینمایی نقش آفرینی می‌کنند، افزود: توجه به بخش سینما در استان گیلان زمینه اعتمادزایی در میان مردم و اهالی هنر را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه حاکمیت در بخش هنر به ویژه سینما می‌تواند زمینه ساز جلب اعتماد و باز آفرینی اعتماد از دست رفته طی سال‌های اخیر در جامعه شود، گفت: تغییرات ایجاد شده در سطح فرمانداران شهرستان‌های استان گیلان نیز نشان دهنده حضور افراد علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر است.

ثقتی با اشاره به اینکه ملاک ارزیابی عملکرد رؤسای شهرستان‌ها تعامل با مسئولان شهرستانی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: باید از ظرفیت نمایندگان در جلب و جذب اعتبارات استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید در سطح شهرستان‌ها و در جلسات شورای برنامه ریزی اعتبارات مناسبی برای بحث سخت افزاری سینمای جوان جذب کرد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دفاتر سینما جوان گیلان در سطح شهرستان‌ها با مشکل مکان مواجه نباشند.

کد خبر 5390502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha