۱۴ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۲

در گفتگو با مهر مطرح شد

اولویت‌های رضا زارعی برای سومین دوره ریاست در فدراسیون کوهنوردی

اولویت‌های رضا زارعی برای سومین دوره ریاست در فدراسیون کوهنوردی

رئیس فدراسیون کوهنوردی ضمن تشریح اولویت‌های کاری خود برای دوره جدید فعالیتش دراین فدراسیون گفت: در بخش قهرمانی توجه به سنگنوردی برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک در برنامه است.

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی (۱۲ دی ماه) رضا زارعی برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. وی که در دومین دوره ریاستش، سنگنوردی ایران برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی صاحب نماینده شد و به مدال طلا این بازی‌ها هم دست یافت تکرار این مدال را یکی از اولویت‌های کاری خود در دوره جدید ریاستش قرار داده است. ضمن اینکه همزمان کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم به عنوان دیگر اولویت فدراسیونش دنبال می‌کند.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاصله زیادی تا بازی‌های آسیایی باقی نمانده است به قطعی شدن اعزام نمایندگان سنگنوردی به این دوره بازی‌ها و همچنین ورود ماده سرعت سنگنوردی به فهرست رشته‌های بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس اشاره کرد و گفت: بر همین اساس سنگنوردی اولویت فدراسیون در بخش قهرمانی است و تمرکزمان روی آن خواهد بود.

وی یادآور شد: سنگنوردی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی که اولین حضورش در این بازی‌ها به حساب می‌آمد موفق به کسب مدال طلا توسط رضا علیپور شد. برای بازی‌های آسیایی سال آینده هم حضور اینگونه را در برنامه داریم و بر همین اساس حمایت از سنگنوردی و رضا علیپور را برای ماه‌های آینده در رأس برنامه های‌مان قرار خواهیم داد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی همچنین به آغاز رقابت‌های کسب سهمیه برای المپیک پاریس از سال جاری میلادی اشاره کرد و ادامه داد: میادین کسب سهمیه تا سال آینده ادامه دارد. آنچه مسلم است ظرفیت و سهمیه این بازی‌ها محدود است و دقیقاً همین مسئله ورود به بازی‌ها را سخت می‌کند. بنابراین باید از همین امسال برای کسب سهمیه برنامه ریزی لازم را داشته باشیم. بر همین اساس حضور در جام‌های جهانی بخش زیادی از برنامه‌های ما را به خود اختصاص می‌دهد تا بتوانیم شرایط کسب سهمیه را مهیا کنیم.

زارعی فعالیت در بخش ورزش‌های زمستانی را هم مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این بخش کوهنوردی با اسکیت و یخ نوردی دو ماده‌ای هستند که باید مورد توجه باشند به خصوص که بهمن ماه رقابت‌های جهانی یخ نوردی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران هم به آن اعزام خواهد شد. به همین منظور دو عضو تیم ملی یخ نوردی (صفدریان و بهشتی) شب گذشته عازم کمپ تمرینی روسیه شدند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یخ نوردی با حمایت اتحادیه جهانی به فهرست رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی زمستانی اضافه شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی توجه به آموزش را یکی از دیگر محورهای کاری خود برای چهار سال پیش رو عنوان کرد و گفت: قوانین آئین نامه آموزشی خلاهایی دارد که باید اصلاح و برطرف شود. فدراسیون طی سال‌های اخیر به لحاظ کمی، کم و کاستی در برگزاری دوره‌های آموزشی نداشته اما از این پس باید موضوع کیفی بودن این دوره‌ها را با لحاظ کردن استانداردهای بین المللی بیشتر موردتوجه قرار دهیم.

فعالیت کمپ‌های امداد، جستجو و نجات و ارتقای کیفی آنها دیگر موردی بود که زارعی از آن به عنوان یکی از محورهای کاری فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در دوره جدید مدیریت یاد کرد و کاهش آمار حوادث کوهستان را در نتیجه توجه به این بخش عنوان کرد.

کد خبر 5391319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha