۱۴ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نفوذ آب به بیش از ۲ هزار خانه در کنارک/ لزوم مشارکت همه دستگاه ها

نفوذ آب به بیش از ۲ هزار خانه در کنارک/ لزوم مشارکت همه دستگاه ها

کنارک -فرماندار کنارک با اشاره به اینکه آب به بیش از ۲ هزار خانه درشهر کنارک نفوذ پیدا کرده است، گفت:برای جمع‌آوری آب‌های سطحی نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف، بخش خصوصی و خیران محلی هستیم.

عبدالغفور حوت در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از باران روز پنجشنبه، سامانه بارشی دیگری از بامداد دوشنبه وارد استان سیستان و بلوچستان شد و بسیاری از مناطق جنوبی این استان ازجمله چابهار و کنارک را تحت تأثیر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه طی بارندگی‌های چند روز اخیر در کنارک ۳۲۲ میلیمتر باران بارید که شدت بارش‌ها بی سابقه است، افزود: کنارک با دریافت ۱۰۰ میلیمتر باران در مدت زمان ۳۰ دقیقه یکی از شدیدترین بارش‌های دهه‌های اخیر تاریخ ایران را به نام خود ثبت رسانید. کرد.

فرماندار کنارک ادامه داد: طی روزهای گذشته نیروهای امدادی و ماشین‌آلات متعددی از دستگاه‌های مختلف اداری و بخش خصوصی تمامی سیلاب و آبگرفتگی خانه‌ها را تخلیه و ۵۰ درصد خانه‌ها آماده شده بود که روز گذشته مجدداً وضعیت به حالت قبل برگشته و آب تاکنون به بیش از ۲ هزار خانه نفوذ پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی، بخش خصوصی و خیران محلی، استانی و کشوری هستیم، گفت: برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از منازل مسکونی و سطح شهر به شدت نیازمند دستگاه‌های کف کش و لجن‌کش هستیم.

حوت با اشاره به اینکه نیازمند مواد غذایی، پتو و چادرهای امدادی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ گروه امدادی در قالب ۲۰۰ نیروی انسانی با استفاده از ۱۳۰ کف‌کش، در حال تخلیه آب بیش از ۲ هزار خانه هستند و تلاش‌ها تا پایان بارندگی ادامه دارد.

کد خبر 5391698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha