۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان خبر داد؛

انسداد ۲۵۴ حلقه چاه غیر مجاز در کردستان

انسداد ۲۵۴ حلقه چاه غیر مجاز در کردستان

سنندج- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان از انسداد ۲۵۴ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

آرش آریانژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی از جمله اقدامات تأثیرگذار در راستای صیانت از منابع آب استان است.

وی افزود: انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی، استقرار و تقویت گروه‌های گشت و بازرسی، اجرای پروژه تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب، برگزاری مستمر جلسات شورای حفاظت آب استان، ساماندهی شرکت‌های حفاری و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در قالب اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی از جمله این اقدامات است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: اقدامات تعادل‌بخشی و اجرای سند سازگاری با کم آبی، منجر به صرفه‌جویی آب در سطح حوضه آبریز، محدوده‌های مطالعاتی و آبخوان‌ها می‌شود.

آریا نژاد اعلام کرد: حدود ۱۴ هزار حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که از این رقم ۱۳ هزار حلقه آن با بیش از ۹۰ درصد مصرف در بخش کشاورزی با مصرف ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال حفر شده است.

وی افزود: در قالب طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی تاکنون یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و با این کار ۱۶ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شده است.

آریانژاد خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این شرکت و علیرغم نامناسب بودن تخصیص منابع مالی طرح، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۵۴ حلقه چاه غیرمجاز را با حجم آب صرفه‌جویی شده ۷.۷ میلیون مترمکعب مسدود کرده است.

وی افزود: این مهم به نسبت برنامه عملیاتی ابلاغی سال ۱۴۰۰ که شامل انسداد ۱۷۰ حلقه چاه غیرمجاز و آب قابل صرفه‌جویی ۵ میلیون مترمکعب بوده و به ترتیب پیشرفت فیزیکی ۱۴۹ درصدی و ۱۵۴ درصد در صرفه جویی را داشته است.

کد خبر 5391955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha