۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

برگزیدگان چهارمین رویداد ملی مد و لباس در یزد معرفی شدند

برگزیدگان چهارمین رویداد ملی مد و لباس در یزد معرفی شدند

یزد- برگزیدگان چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد که با محوریت «رودوزی‌های سنتی در لباس عبادت و جانماز» برگزار شد، طی مراسمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برگزاری سه دوره رویداد مد و لباس با موضوعات متنوع، رویداد چهارم با گستره ملی و با موضوع «رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز» برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به مشارکت ستاد اقامه نماز استان یزد در اجرای این دوره بیان کرد: ستاد اقامه نماز استان یزد نیز به واسطه ارتباط این رویداد با لباس عبادت و نماز، مشارکت داشت.

مجید جوادیان زاده همچنین به ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره پرداخت و با اشاره به اینکه رونمایی از پوستر جشنواره در دفتر امام جمعه یزد انجام شد، اظهار داشت: در این دوره که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه آن تا پایان آذرماه اعلام شده بود، ۳۶ هنرمند از آذربایجان شرقی، مرکزی، تفرش، اصفهان، فلاورجان، کاشان، کرمان، زرند، گرگان، هرمزگان، کرج، ابرکوه، مهریز و یزد شرکت کردند.

وی یادآور شد: ۲۲۸ تصویر از طرحهای مختلف دوختهای سنتی و تزیینی بر روی جانماز و لباس عبادت به این رویداد ارسال شده که این طرح‌ها در اختیار ستاد اقامه نماز استان قرار می گیرد تا مورد حمایت قرار گیرند.

برگزیدگان چهارمین رویداد ملی مد و لباس در یزد معرفی شدند

جوادیان زاده ادامه داد: داوری این دوره توسط توران سنجری از پیشکسوتان این هنر و موسس اولین آموزشگاه خیاطی و گلدوزی در یزد از سال ۱۳۳۸ و دومین آموزشگاه گلدوزی و دوختهای سنتی در ایران (ملقب به مادر هنر یزد از سال ۶۹ از سوی مرحوم حمیدیا استاندار وقت) همچنین زیبا مومنی، استاد دوختهای تزیینی و سنتی انجام شد.

وی با اشاره به برگزیدگان این رویداد بیان کرد: از ۶ اثر برگزیده این رویداد شامل سه نفر رتبه اول تا سوم و سه نفر شایسته تقدیر، تجلیل و قدردانی می شود.

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان شامل سپیده محب علی از استان مرکزی، شهرستان تفرش به عنوان نفر اول، نجمه حاج غنی از استان کرمان به عنوان نفر دوم و حمیده طامهری از استان یزد به عنوان نفر سوم تجلیل شد.

همچنین راضیه دهقان از مهریز، مریم غلامی دهتویی از کرج و فرزانه نوذری مرقی از استان اصفهان، شهرستان کاشان به عنوان نفرات شایسته تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 5393015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha