۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

شهردار ادوار گذشته قزوین:

مسئولین شهری به جای پرداختن به کمبودها به داشته‌ها توجه کنند

مسئولین شهری به جای پرداختن به کمبودها به داشته‌ها توجه کنند

قزوین- شهردار ادوار گذشته قزوین گفت: مسئولان شهری به جای پرداختن مکرر به کمبود های موجود در جهت حفظ تعلقات و داشته‌های شهری تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمود کمالی در مراسم نکوداشت مرتضی تدین که در سازمان اسناد و کتابخانه های ملی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شهرداری‌ها وظیفه دارند از داشته‌های شهر محافظت و نگهداری کنند، لازم است بیش از آنکه به کمبودها بیاندیشیم ببینیم چه داشته‌هایی داریم.

شهردار پیشین قزوین اذعان کرد: روزی ۷۰ درصد از جمعیت استان قزوین در روستاها بودند ولی در حال حاضر ۷۰ درصد از جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند و ما همچنان در رفتارهای خود کاملاً دولت سالار رفتار می‌کنیم و وقتی فراموش می‌کنیم که باید شهرها دارای قدرت با یک عده از خلأ قوانین استفاده می‌کنند و هر طور می‌خواهند از سرمایه شهر استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل شهری بیان کرد: وقتی شهر را رها کنیم به این معنا است که نقدینگی را رها کرده‌ایم و وقتی پول جایی رفت که نباید ارزش پول از بین می‌رود.

وی گفت: تقاضای ما از مدیریت شهری حفظ دارایی و توسعه کیفیت و تعالی دادن آن است در حالی که اگر تنها به سود و زیان تجاری بیاندیشیم تعلق خاطر را از بین می بریم.

کمالی ابراز کرد: شهر محل زندگی و زایش و لذت و تعالی است و باغستان‌های قزوین به شهر جان می‌داد که متأسفانه هم اکنون در حال گرفتن این جان هستیم، جان می‌داد و ما جان را گرفته‌ایم و روح از دست رفته است و لازم است رویکردهای خود را تغییر دهیم، پیش از آنکه از سازمان‌ها و سازه‌ها تقدیر کنیم و به باغ‌ها بیاندیشیم باید به باغداران فکر کنیم و تقدیری که امروز اتفاق می‌افتد یک اتفاق مثبت است.

مرتضی تدین نیز در این جلسه با اشاره به این موضوع که مدت ۴۲ سال است که زمان خود را وقف باغستان سنتی قزوین کرده است اذعان کرد: در این دوره تمام توان خود را صرف زنده نگه داشتن این میراث کرده‌ام و هم اکنون با جمع آوری بیش از ۴۰۰ نوع گیاه از سراسر استان قصد دارم به گردشگری کشاورزی کمک کنم.

وی بیان کرد: مهمترین مشکلی که باغستان امروز با آن رو به رو است عدم همکاری ارگان‌هایی است که به هر نحوی با این موضوع در ارتباط هستند و این موضوع برای باغداران محدودیت‌ها مشکلاتی را به همراه دارد که امیدواریم با توجه جدی تر به این میراث فرهنگی زنده این موضوع رفع شود.

کد خبر 5393177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha