۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اعلام کرد؛

خسارت یک هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فیروزآباد

خسارت یک هزار میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فیروزآباد

شیراز - مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد خسارت وارده به مزارع و باغات و دام شهرستان در اثر کاهش شدید و تاخیر در بارندگی را تاکنون حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم موسوی خسارت وارده به بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان را جدی برشمرد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کشت در مزارع دیم تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: به بخشی از باغات فیروزآباد نیز در سال جاری بر اثر کاهش و تأخیر در بارش‌ها معادل ۲۰ الی ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه نگهداری و پرورش دام مربوط به تغذیه آن می‌شود، عنوان کرد: بخش زیادی از افزایش کنونی هزینه تولید در حوزه دامپروری ناشی از گرانی و بالارفتن نرخ نهاده‌های دامی است.

موسوی افزود: تشدید پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و کاهش حجم علوفه مراتع در سال جاری نیز مزید بر علت شده است.

او گفت: در شرایط خشکسالی یکی از راهبردهای دامداران حذف دام‌های مازاد و دام‌های فاقد بازده اقتصادی است که منجر به ایجاد وضعیت بحرانی در بخش دام شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد: بحران آب در شهرستان جدی است و کشاورزان باید برنامه کشت خود را متناسب با آب موجود برنامه ریزی کنند.

موسوی با بیان اینکه بیمه کشاورزی راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است، به کشاورزان توصیه کرد: برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود به منظور بهره مندی از خدمات بیمه‌ای و حمایت در مواقع بحران و حوادث اقدام کنند.

کد خبر 5396228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha