۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴

امیر خان متقی:

افغانستان خواستار برقراری مناسبات مثبت با جهان است

افغانستان خواستار برقراری مناسبات مثبت با جهان است

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که این کشور خواستار برقراری مناسبات مثبت با ملل جهان بر پایه احترام متقابل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی اعلام کرد: خواستار برقراری مناسبات مثبت با ملل جهان بر پایه احترام متقابل هستیم تا بخشی از رقابت و دشمنی‌ قدرت‌ های بزرگ نباشیم.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان تأکید کرد: به دنبال برقراری روابط سازنده و مثبت با کشورهای همسایه، منطقه و جهان هستیم. هرگز به کسی اجازه نخواهیم داد تا دوباره از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به دیگران سوء استفاده کند. همچنین به دیگران نیز اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نخواهیم داد. به منافع و مطالبات قانونی ملل دیگر احترام می‌گذاریم و در مقابل نیز خواستار اقدام مشابه هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ هزار کارمند از حکومت قبلی به کار خود ادامه می‌دهند. پس از سقوط حکومت قبلی رویکرد پیش‌داورانه در مورد کسی نداشتیم. اکنون وقت آن رسیده است که به افغانستان فرصت نقش‌ آفرینی مثبت در زمینه برقراری ثبات در جهان، رشد اقتصادی و ساخت آینده‌ ای بهتر داده شود. انتقال کنترل به طالبان برخلاف شایعات در یک فضای مسالمت آمیز تحقق پیدا کرد.

کد خبر 5396735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha