۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

سرپرست فرمانداری خلخال خبر داد؛

اشتغال پایدار با راه‌اندازی واحدهای صنعتی تولید طیور در خلخال

اشتغال پایدار با راه‌اندازی واحدهای صنعتی تولید طیور در خلخال

خلخال- سرپرست فرمانداری خلخال از ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۳۰۰ نفر با ایجاد واحدهای صنعتی طیور در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان خلخال اظهار کرد: ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی و اشتغال در این شهرستان به تغییر و تحول سیمای اشتغال و اقتصاد جنوب استان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی طیور در این شهرستان با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بومی منطقه انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار است در آینده‌ای نزدیک بزرگترین مرکز و مجتمع تولید و فرآوری گوشت سفید استان اردبیل در خلخال راه‌اندازی شود که زمینه اشتغال بسیاری از کارجویان را فراهم می‌آورد.

سرپرست فرمانداری خلخال ایجاد و راه‌اندازی این واحد تولیدی در شهرستان را از حیث تولید شغل و تحول اقتصادی منطقه مهم ارزیابی کرد و گفت: این مجتمع در قالب ۷ طرح بزرگ توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی شرکت قزل‌اوزن و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

یحیی‌زاده افزود: با راه‌اندازی بزرگترین مرکز و مجتمع تولید و فرآوری گوشت سفید استان اردبیل در خلخال زمینه ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر فراهم می‌آید که نوید روزهای خوش در این شهرستان جنوبی استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در این مجتمع بزرگ تولید گوشت سفید واحد بزرگ ۹۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی نیز در حال بهره‌برداری است، خاطر نشان کرد: در قالب این طرح واحد مرغداری گوشتی منطقه با ظرفیت ۲۴۰ هزار قطعه در هر دوره، مجتمع آبزی‌پروری و تولید ماهی با ظرفیت تولید ۷ تن ماهی در روز، کارخانه تولید خوراک دام و طیور، کشتارگاه مرغ با ظرفیت کشتار ۱۰ هزار قطعه مرغ در روز، واحد مرغداری مرغ مادر با ظرفیت تولید ۲۶۰ هزار قطعه جوجه در هر دوره و مرکز پرورش بلدرچین در مدت ۲ سال اجرا، تکمیل و افتتاح خواهد شد.

یحیی‌زاده از حمایت و پشتیبانی‌های مسئولان استانی در صدور مجوزها قدردانی کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذار این طرح بزرگ اقتصادی بدون دریافت تسهیلات بانکی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده که چنین اقداماتی در حوزه اشتغال و اقتصاد منطقه کم نظیر است.

سرپرست فرمانداری خلخال تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های پیش‌بینی شده در این طرح علاوه بر تأمین گوشت سفید مورد نیاز منطقه جنوب استان اردبیل، بخشی از نیازهای مرکز استان و مناطق همسایه خلخال از تولیدات این مجتمع تأمین خواهد شد.

کد خبر 5397313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha