۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مردم نقش آفرین گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم هستند

مردم نقش آفرین گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم هستند

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تأثیرگذاری طرح «چهره به چهره» در موضوعات فرهنگی، گفت: مردم نقش آفرین گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر جمعه در با اشاره به اینکه تولیت اصلی یک طرح و رویداد در برش استانی حضور می‌یابد نشان دهنده اهتمام، جدیت و اهمیت این طرح است، اظهار کرد: وزارت ارشاد افق روشن و بلندی برای طرح «چهره به چهره» ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد از اجرای این طرح به دنبال اتفاقات بزرگ، اثرگذار و متحول کننده در بخش فرهنگ و هنر و حوزه دینی جامعه است، گفت: در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم موضوع عدالت فرهنگی در رأس امور قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع مردم محور بودن این گفتمان در کنار عدالت فرهنگی بیش از همه در اولویت قرار دارد، افزود: اتفاقات و رویدادهای بزرگی باید توسط خود مردم مدیریت و اداره شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر دولت و حاکمیت نقش تسهیل کننده، پشتیبانی و سیاست گذار را دارند، اضافه کرد: اجرای طرح «چهره به چهره» یکی از رویدادهای بزرگ در حوزه فرهنگی است خود مردم و عناصر فعال فرهنگی تأثیرگذار و نقش آفرین خواهند بود.

ثقتی با اشاره به اینکه در استان گیلان در بسیاری از مؤلفه‌های فرهنگ و هنر یکی از استان‌های پیشرو محسوب می‌شویم که نشان دهنده بافت دینی و فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: راه اندازی و استقرار نخستین حکومت شیعی، شکل گیری مینیاتوری از انقلاب اسلامی و تقدیم هشت هزار شهید به انقلاب و نظام در گیلان همه نشان دهنده سابقه این استان در حوزه فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر نیز بسیاری از هنرمندان گیلانی در مسیر در موضوعات اجتماعی و فرهنگی که طرح «چهره به چهره» با آن بسیار سر و کار دارد پیشرو و پیشگام هستند، ادامه داد: هنرمندان گیلان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ عمومی حساس هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در زمینه گفتمان انقلاب نیز در رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حمایت جریان‌های انقلابی بدون لکنت است حوزه انقلابی بسیار گسترده بوده و همه می‌تواند در این بخش فعالیت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب مختص یک انقلاب و جریان خاص نیست، اضافه کرد: رویکرد دولت جدید نیز بر همین راستا است که باید همه از گفتمان انقلاب با هر تفکر و سلیقه‌ای بهره مند شوند.

ثقتی همچنین به موضوع تالار مرکزی رشت و مجوز وزارت ارشاد برای بهره برداری دو ساله این مجموعه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رفع نواقص اشاره کرد و گفت: با تأمین هزینه بالای نگهداری این مجموعه از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان فعالیت این تالار مجدد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت نیز در این مسیر در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفته است، افزود: فعالیت مجدد این تالار هدیه دولت سیزدهم به هنرمندان و فعالان فرهنگی استان گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان تالار مرکزی رشت، اضافه کرد: با بهره برداری رسمی از این تالار بیش از ۲۰ هزار متر مربع به سرانه فضای فرهنگی و هنری استان گیلان افزوده شده است.

وی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های این تالار در حوزه برنامه‌های فرهنگی و دینی، بیان کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های تالار مرکزی رشت برای طرح «چهره به چهره» نیز استفاده کنیم.

ثقتی با اشاره به پیری جمعیت در گیلان و طلاق‌های زودهنگام به عنوان تهدیدهای جدی برای این استان، تصریح کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی دیگر همانند اعتیاد، سرقت از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که می‌تواند در قالب طرح «چهره به چهره» به آن پرداخت.

کد خبر 5399308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha