۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰:۱۲

شهردار بیرجند:

اداره شهر بیرجند تنها با گرفتن عوارض میسر نمی‌شود

اداره شهر بیرجند تنها با گرفتن عوارض میسر نمی‌شود

بیرجند- شهردار بیرجند گفت: شهر را تنها با گرفتن عوارض نمی‌توان اداره کرد و افزایش سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصدی عوارض پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بهترین عصر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در مدیریت شهری در این دوره انضباط مالی و اداری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است تا شهروندان در مراجعه به بخش‌های مختلف شهرداری رضایت داشته باشند.

وی با اشاره به تعدادی از مشکلات شهر بیرجند اضافه کرد: بیرجند به عنوان مرکز استان را تنها با گرفتن عوارض نمی‌توان اداره کرد و افزایش سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصدی عوارض پاسخگوی نیازهای مردم این شهر نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اتفاقی در شهر بیفتد باید از دالان سرمایه گذاری رد شود تا همه مردم از نتایج آن برخوردار شوند.

به گفته وی با وجود دستور مقام معظم رهبری مبنی بر خروج پادگان ۰۴ از داخل شهر بندهایی از توافق انجام شده، اجرا نشده‌اند و بعضی از بندهای آن هم تعریف شده و طبق توافق انجام شده پادگان طلب ریالی ندارد.

وی انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر را یکی از مهم‌ترین موضوعات در مدیریت شهری دانست و به توافق انجام شده با مدیریت صنوف آلاینده با ارائه شش راهکار اشاره کرد.

در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند هم به مواردی مانند مشکلات فرهنگی، برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، موازی کاری دستگاه‌های اجرایی، حل مشکلات با مساعدت استاندار، تقسیم عادلانه امکانات در جنوب و شمال شهر، ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی، توجه به باز آفرینی محلات شهر، توسعه همه جانبه استان و مسؤلیت بسیار سنگین استاندار برای حل مشکلات خراسان جنوبی اشاره کردند.

کد خبر 5401486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha