۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

فرماندار نظرآباد تأکید کرد؛

ضرورت پرداخت اعتبار نیم‌درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی

ضرورت پرداخت اعتبار نیم‌درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی

البرز - فرماندار نظرآباد بر ضرورت پرداخت اعتبار نیم‌درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان قاسمی صبح سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد با تاکید بر ضرورت پرداخت کامل اعتبار نیم درصدی شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و ترویج کتاب و کتابخوانی، شهرداری‌های سطح شهرستان ضمن توجه به ضرورت پرداخت کامل اعتبار نیم درصدی نهاد کتابخانه ها، بر این مهم تعجیل نیز نموده و پرداخت آن را با تأخیر همراه نکنند.

وی در خصوص پروژه‌های قابل احداث بیان کرد: مسئولین پیش از اعلام پروژه‌ها و آغاز کار باید با بررسی دقیق شرایط و اعتبارات سنجیده و در صورت فراهم بودن مقدمات اجرای کار آن را شروع نموده و در حداقل زمان افتتاح و بهره برداری نمایند.

فرماندار نظرآباد تصریح کرد: پس از کلنگ‌زنی هر پروژه، انتظار افتتاح آن وجود دارد و این بدقولی‌ها ابداً جایز نبوده و نیست که صرفاً به کلنگ زنی پروژه اکتفا کرده و فرآیند احداث آن را به آینده دور موکول کنند.

وی در ادامه خواستار حضور شورای اسلامی شهرها نیز در جلسات انجمن کتابخانه در راستای تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و مصوبات موردنیاز شد.

قاسمی در ارتباط با کتابخانه تنکمان متذکر شد: با توجه به کمبود اعتبارات و گستردگی پروژه کتابخانه شهر تنکمان که افتتاح آن نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است، بخشی از پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد تا مردم شریف این شهر بتوانند بیش از پیش از امکانات فرهنگی بهره مند شوند.

گفتنی است در خاتمه پیرو دستور ریاست جلسه مقرر گردید ضمن تنظیم مطالبات مردمی و تجمیع مشکلات و نیازها، ادارات محترم کل نیز در تنظیم مطالبات خود برای حضور ریاست محترم جمهور به استان البرز، به نیازهای شهرستان نظرآباد اشاره و توجه ویژه نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه همچنین در خصوص یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و وضعیت کتابخانه‌های شهرستان و نیاز آن به فرهنگسرا و خانه فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر گردید.

کد خبر 5402682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha