۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

استاندار چهارمحال و بختیاری:

بسته علمی پیشگیری از اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

بسته علمی پیشگیری از اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تدوین و تهیه بسته علمی پیشگیری از اعتیاد در استان، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده خانمان‌سوز است، اظهار کرد: افزایش اعتیاد موجب ایجاد مشکلات متعدد در کانون خانواده‌ها فروپاشی آن شده است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آن باید از ظرفیت علمی، دانشگاه‌های و نخبگان استفاده کرد، ادامه داد: آسیب‌شناسی و ارائه راهکار علمی برای پیشگیری از اعتیاد در استان ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها است، عنوان کرد: بسته علمی دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باید تهیه و تدوین شود.

حیدری با اشاره به اینکه اشتغال، مددکاری، موضوعات اجتماعی و بهداشت و درمان در حوزه مبازره با مواد مخدر مؤثر است، تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هزینه کمتری از درمان برای جامعه دارد.

فعالیت پیشگیری از اعتیاد باید محله محور شود

وی با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد، افزود: فعالان فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات، سمن‌ها و محله‌ها باید برای مبارزه با مواد مخدر به میدان بیایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت و عملیات پیشگیری از اعتیاد باید محله محور باشد، گفت: از ظرفیت مساجد، هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و سمن‌ها در این زمینه باید استفاده شود.

حیدری با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر و دستگیری عوامل قاچاق چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است، اظهار کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر علاوه بر اینکه قابل تقدیر است اما این مهم نشان دهنده این است که احتمال اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه در حال افزایش است.

وی اعتیاد را یک بیماری عنوان کرد و ادامه داد: آموزش در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد باید از سن پایین و خانواده‌ها انجام شود.

کد خبر 5402971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha