۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷

به همت کتابخانه های عمومی کرمانشاه انجام گرفت؛

برگزاری مراسم بزرگداشت مادران وهمسران شهدا در کرمانشاه

برگزاری مراسم بزرگداشت مادران وهمسران شهدا در کرمانشاه

کرمانشاه- به همت اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه مراسم بزرگداشت مادران وهمسران شهدا در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت مادران شهدا در سالن زنده یاد احمد عزیزی با همکاری مشترک مدرسه امام مهدی (عج) و اداره کل کتابخانه‌های عمومی و با حضور مادران دانش آموزان برگزار شد.

در این مراسم پس از پخش نماهنگ معرفی شهید ابوالحسن یاری، مادر شهید یاری در سخنانی به ذکر خصوصیات این شهید پرداخت.

مادر شهید ابوالحسن یاری اظهار کرد: ۲ سال است که کتاب خاطرات من آماده چاپ است اما وقتی به مسئولینی که برای ضبط و پیاده سازی مصاحبه‌ها زحمت کشیده‌اند مراجعه می‌کنم می‌گویند چون بودجه نداریم نمی‌توانیم این کتاب را منتشر کنیم.

در ادامه رضا کریمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: درباره مادران شهدا کتاب‌های خواندنی در سال‌های اخیر منتشر شده مانند کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که خاطرات کونیکو «سبا بابایی» مادر شهید ژاپنی است و یا کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان از شهدای قم که با تقریظ ویژه رهبر معظم انقلاب در کشور مطرح شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است.

وی افزود: در همین راستا در کتابخانه‌های عمومی سلسله نشست‌های روایت مادری در حال انجام است که در کرمانشاه هم کتاب «خواب آذر» خاطرات شوکت رحیمی مادر شهید فرزاد رحیمی از برای تحلیل و بررسی و تجلیل از مقام مادران شهدا انتخاب شده و روز ۱۰ بهمن ماه این مراسم برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: در این کتاب با خواندن زندگی مادر شهید می‌فهمیم که چقدر معنویت و دینداری مادر پیش از تولد فرزند و پس از آن نقش مهمی در تعیین سرنوشت فرزندان دارد.

کریمی خاطر نشان کرد: در مورد مادران شهدا می‌توان بیش از این نوشت در سینما و ادبیات ما علاوه بر روایت واقعیت‌ها، درباره جایگاه مادر شهید تأملات خوبی صورت گرفته است که پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های در نوع نگاه مادر را با زبان هنر نشان می‌دهد.

گفتنی است، در این برنامه گروهی از دانش آموزان نمایشنامه‌ای با موضوع سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی اجرا کردند.

کد خبر 5403146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha