۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

مهر گزارش می دهد؛

رقم مالیات هر خانه‌ خالی محاسبه شد

رقم مالیات هر خانه‌ خالی محاسبه شد

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای سازمان امور مالیاتی از محاسبه و بارگذاری مالیات خانه های خالی و لوکس و خودروهای لوکس در سامانه سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امور مالیاتی از دریافت لیست ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی خالی خبر داده است.

همچنین محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی هفته گذشته از تهیه شدن لیست خودروها و خانه‌های لوکسِ مشمول مالیات خبر داده بود.

با این حال اخیراً برخی منابع آگاه از تعیین متوسط ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان جریمه مالیاتی خالی ماندن واحدهای مسکونی مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم خبر داده بودند.

مدیرکل تحلیل فرآیندهای سازمان مالیاتی: تعیین مالیات ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر خانه خالی صحت ندارد

جهانگیر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اینکه گفته می‌شود هر واحد مسکونی خالی به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان مالیات باید بدهد، اظهار کرد: این فقط یک ادعا است و صحت ندارد و به طور کلی مالیات خانه‌های خالی بر اساس متراژ و تعداد ماه‌هایی است که خالی بوده است.

وی افزود: مالیات هر واحد مسکونی خالی به طور جداگانه محاسبه شده و به مالک آن اطلاع رسانی می‌شود؛ اصلاً متوسط گیری از مالیات خانه خالی، آماری نیست که به درد سازمان امور مالیاتی بخورد و مالک هر واحد، مالیات خود را جداگانه می‌دهد.

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: تا پایان بهمن مالکان خانه‌های خالی فرصت دارند تا مالیات خود را بدهند؛ امکان پرداخت این مالیات، بر روی سیستم سازمان امور مالیاتی باز شده و افراد می‌توانند به صورت آنلاین پرداخت کنند.

مالکان خانه‌های خالی به سامانه مراجعه کنند / ‬اگر اعتراض دارند، در سامانه ثبت کنند

وی ادامه داد: اگر افرادی هم که مشمول این مالیات شده‌اند، به این موضوع اعتراض دارند، می‌توانند اعتراض خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/ ثبت کنند؛ برگه مالیاتی خود را دریافت کرده و اعتراضش را ثبت می‌کند؛ همچنین مراحل دادرسی دارد؛ از طرف دیگر هم ممکن است برخی مالکان خانه‌های خالی، بلافاصله اقدام به واریز مالیات خود کنند. اما به هر حال مهلت پرداخت مالیات خانه‌های خالی تا پایان بهمن است.

رحیمی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی، از وضعیت پرونده مالیاتی خود مطلع شوند و ببینند آیا خودروها و خانه‌های لوکس یا خالی آنها مشمول مالیات شده یا خیر.

مبلغ مالیات مالکان مشمول پرداخت مالیات خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران قیمت محاسبه و بارگذاری شده است

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی یادآور شد: درگاه پرداخت مالیات خانه‌های خالی و لوکس و خودروهای گران قیمت برای همه افراد مشمول، محاسبه و بارگذاری شده است.

کد خبر 5403651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      10 1
      قانون خیلی خوبیه فقط چرا واحدی که مستاجر داره رو هم جزو خانه خالی محاسبه میکنید در حالیکه کنتور آب و برق و گاز داره والا یک هفتست دنبال اثبات این موضوع هستم که خانه 5ساله یک روز هم بدون مستاجر نبوده
    • مهشید IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      مسکن در خیلی از شهر ها مثل اصفهان به خاطر مشکلات اقتصادی و خشک سالی در رکود کامل بسر می برد و این رکود تا رفع مشکلات پا بر جا می باشد خشک سالی در اصفهان اسیب زیادی به بخش کشاورزی و ساخت و ساز زده است همچنین مهاجرت افزایش داشته است
    • امیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      3 2
      مالکیت خانه و مخصوصاً زمین که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و توسط نفوزیها که به دنبال انقراض نسل ایران هستند و سرمایه داران و دلالان و محتکرین گروگان گرفته شده و را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      10 1
      ایناجنگ زرگریه که دست کنن توجیب مردم ، بنفع دولته که مسکن گران بشه یاماشین گران بشه چون این بهانه ای هست برای دست کردن توجیب مردم
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 0
      همین حرف مالیات کرایه خونه باعث شد کرایه ها تا 50 درصد بالا بره چه برسه به اجراش صاحب خونه هم که از ارث باباش پول به دولت که نمیده از رو کرایه میگیره به دولت میده مثل مالیات مغازه ها
    • محمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      15 1
      مجلس می‌خواهند از تهرانی ها انتقام بگیرند در صورتیکه ساکنان خانه ها در گران شدن مسکن و تورم هیچ گناهی نداشتند اگر می‌خواهید دلالی را از بین ببرید باید اعلام کنید هر کس خانه بالای 10 میلیارد خرید باید سالانه مالیات بدهد دیگر ملک گران کسی نمی‌خرد نه از ساکنین که گناهی ندارند در گذشته در تهران وشهرها ی
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      سامانه امور مالیاتی بسیار پیچیده س
    • سعید استکی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      1 15
      این قانون عالیه بلکه اینجوری اجاره خونه بیاد پایین. مالیات خانه خالی را باید سنگین بگیرند
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      8 0
      واسه خونه ای که خالی نبوده خالی قید شده چه بدبختی داریم
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      12 1
      دست توجیب مردم
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      9 1
      تو رو خدا به ما مستاجرها رحم کنید هنوز مالیات رو نگرفتید صاحبخانه گذاشته رو اجاره خونه دولت چی از جون مردم میخاهی
    • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      31 0
      اول‌خانه‌های‌خالی‌وبهانه‌میگیرندبعد‌از‌مدتی‌از‌همه‌خانه‌ها‌وماشینا‌مالیات‌میگیرن‌مردم‌کیلویی‌چنده
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      20 1
      فراری دادن انواع سرمایه ها کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده است و توسط اقلیتی بی دانش برای حذف رقبا و رسیدن به مقام و موقعیت صورت میگیرد.چگونه است این اقلیت برای اخاذی از مردم این همه ایده و قانون دارند اما برای سر و سامان دادن به معیشت مردم هیچ کاری از آنها بر نمی آید!...چرا اموال خودشان محرمانه است!
    • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      14 0
      بله مالیات خانه های خالی که گرفته شد. همه را به چند نفر بدهید به اسم اختلاس ببرند آمریکا و کانادا و انگلیس.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      8 0
      تصمیمات تا حدی می تواند گویای دانش و درک انسانها از مسائل مختلف باشد....باز نشسته هفتاد ساله ای را در نظر بگیرید که سی سال پیش که ایام خوش ارزانی بود خانه ای خریده یا به او ارث رسيده و حال بيش از ده ميليارد قيمت دارد أين شخص چگونه با حقوق بازنشستگی مالیات بپردازد!..مسؤل گرانی کيست!.او را جریمه کنید!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      3 0
      بنگاه داری و ناترازی بانکها،کیفیت تولید و احتکار خودرو توسط خودرو سازان،خرید مازاد مسکن،خالی نگه داشتن مسکن توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ،قاچاق سوخت،قاچاق دارو،نگهداری کالا در انبار و ...گرچه دارای اشکالات و تبعاتی است اما تمام این موارد نشان از اقتصاد بیمار کشور است و تصمیم گیرندگان مسؤل هستند.نه مردم!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 0
      مسؤلين گرامی پس از گفتن مرگ بر آمریکا و انگلیس با گوشی های آیفون خود به فرزندان و اقوامشان در همین کشورها زنگ بزنند و بپرسند در بلاد کفر درآمد ماهانه چقدر است و درآمدهای مالیاتی کجا و چگونه خرج می شود و مردم چگونه از مالیات ستانان حساب کشی میکنند!...مرگ بر آمریکا و انگلیس....
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      5 0
      قانون مالیات بر خانه های خالی و سایر مالیات های مطرح شده در بخش مسکن نه تنها موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره نشده بلکه با ایجاد جو نا امنی موجب خروج سرمايه از کشور و رکود ساخت و ساز شده اشتغال و کسب و کارهای مرتبط هم در بی رونقی بسر می برند..مانند بورس بازار مسکن را ویران نکنید.