نشست اتحادیه میهنی درباره معرفی نامزد ریاست جمهوری عراق

نشست اتحادیه میهنی درباره معرفی نامزد ریاست جمهوری عراق

یک منبع سیاسی عراقی امروز چهارشنبه از نشست قریب الوقوع اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق برای بررسی انتخاب نامزد ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع سیاسی عراقی امروز چهارشنبه از نشست قریب الوقوع اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق برای بررسی انتخاب نامزد ریاست جمهوری خبر داد.

این منبع گفت: پس از اینکه حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس آن مسعود بارزانی بر مخالفت قاطع با نامزد شدن مجدد برهم صالح برای پست ریاست جمهوری عراق تاکید کرده است، حزب اتحادیه میهنی کردستان نشستی به منظور انتخاب فرد جایگزین برگزار خواهد کرد.

منبع عراقی تاکید کرد: اتحادیه میهنی به خوبی می داند که اگر توافقی با حزب دموکرات کردستان عراق رخ ندهد، کار برای نامزدی که برای ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد، دشوار خواهد بود از این رو به دنبال معرفی فرد دیگری است که مقبولیت بیشتری نزد گروههای سیاسی کُردی داشته باشد.

این در حالی است که محمود عثمان سیاستمدار کهنه کار کُرد عراقی قبلا اعلام کرده بود که معرفی چند گزینه برای پست ریاست جمهوری از سوی کردها، به زیان آنها و اقدامی نادرست محسوب می شود.

کد خبر 5404020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha