۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

معاون وزیر علوم تاکید کرد؛

لزوم تعامل قوی بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری

لزوم تعامل قوی بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری

شیراز - معاون فناوری وزیر علوم گفت:مهمترین اولویت در معاونت فناوری وزارت علوم، ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه ها و پارکهای علم و فناوری است و همه تلاش ما در همین راستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیرالدین بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه سفر خود به شیراز از مراکز نوآوری دانشگاه شیراز، فارس استانی کاملاً فناورانه و پیشرو دانست و گفت: من شخصاً بازدیدهای زیادی از مراکز مشابه داشتم دره فناوری که کنار دانشگاه شیراز به وجود آمده کار با ارزشی است وهمه باید کمک کنند این کار کامل‌تر شود.

وی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز را یک مرکز جدید و مؤثر خواند و تاکید کرد: مهمترین اولویت در معاونت فناوری وزارت علوم ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری است و همه تلاش ما در همین راستاست.

معاون وزیر علوم افزود: این حرکتی که دانشگاه شیراز تحت عنوان مرکز نوآوری و کارآفرینی در دل دانشگاه شروع کرده در راستای تحقق این مهم بسیار مؤثر است به این ترتیب اعضای هیأت علمی دانشگاه در مجموعه خود وارد حوزه فناوری می‌شوند و دانشجویان می‌توانند به آنها متصل شوند و وقتی منسجم شدند به صورت شرکت دانش بنیان واردپارک شوند.

وی تصریح کرد: در واقع خروجی‌ها و فارغ التحصیلان این مرکز ورودی‌های پارک علم و فناوری استان فارس هستند.

معاون فناوری وزیر علوم اذعان داشت دراین سفر خبرهای خوش زیادی برای شرکت‌های دانش بنیان داشته و چندین تفاهم نامه و قرارداد دراین زمینه امضا شده است.

وی ابراز داشت: ایده دکتر ذوالقدر به عنوان طرح‌های اشتغالزایی دانش بنیان یکی از خبرهای بسیار خوب امروز بود و بایدپررنگ شود. چرا که این طرح‌ها ثابت می‌کند مامیتوانیم در حوزه دانش بنیان برای فارغ التحصیلان بیکار شغل ایجاد کنیم همچنین پیشنهاد دستیار فناوری هم طی بازدیدهای امروز مطرح شده که ما عددی را برای این منظور به پارک اختصاص دادیم و همه دانشگاه‌های استان می‌توانند برای حضور دانشجویان کارشناسی و ارشد و دکتری با پارک علم و فناوری ارتباط برقرار کنند وکسانی که به حوزه فناوری علاقه دارند وارد پارک شوند و دریکی از مراکزفعالیت کنند.

به گزارش مهر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در سال ۹۶ در برج نوآوری دانشگاه باحمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ادغام دفاتر کارآفرینی و مالکیت فکری به همراه مرکز شتابدهی شروع به فعالیت کرد.

این مجموعه به منظور ارتقای فرهنگ عمومی، حمایت از نوآوری و خلاقیت، ارائه خدمات و تسهیلات و مشاوره در راستای ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه شیراز راه اندازی شده و در حال حاضر ده واحد فعال دارد.

کد خبر 5404106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha