۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

احتمال ریزش بهمن در جاده‌های اردبیل/کولاک برف تا ۳ روز ادامه دارد

احتمال ریزش بهمن در جاده‌های اردبیل/کولاک برف تا ۳ روز ادامه دارد

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه های هواشناسی سامانه بارشی تا صبح فردا در استان حاکم خواهد بود اما کولاک برف در جاده همراه با احتمال رخداد بهمن دور از انتظار نیست.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: از صبح امروز با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه، بارش برف در مناطق شمالی و نوار غربی استان آغاز شده که به تدریج در سطح استان گسترش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که بارش برف تا نیمه شب امشب در سطح استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از حوالی ظهر امروز تا صبح فردا شاهد افت محسوس دما خواهیم بود گفت: در این مدت هوای بسیار سرد، در مناطق مرکزی و جنوب استان حاکم بوده و موجب وزش باد تند تا نسبتاً شدید باعث کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه جاده‌های استان در چند روز آینده لغزنده همراه با کولاک برف خواهد بود افزود: لذا توصیه می‌گردد به دلیل کاهش دید، احتمال رخداد بهمن و احتمال مسدودی برخی جاده‌های مواصلاتی استان، هم استانی‌های عزیز از ترددهای غیر ضروری جداً اجتناب نمایند.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی صبح فردا از استان خارج اما هوای سرد توأم با یخبندان و گاهی همراه با کولاک برف طی سه روز آینده همچنان در استان تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده با حاکمیت شرایط پایدار جوی آسمان استان صاف تا نیمه ابری و بدون بارش پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5404600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha