۳۰ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۴

به دلیل کولاک؛

مرز تمرچین پیرانشهر مسدود شد

مرز تمرچین پیرانشهر مسدود شد

ارومیه – مدیر پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: در حال حاضر مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل کولاک مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج آزادی در این زمینه اظهار کرد: مسیر منتهی به پایانه مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه عملیات نجات چند مسافر و خودرو که در برف گیر افتاده‌اند هم اکنون توسط پرسنل پایانه و راهداری در حال انجام است، افزود: مسافرانی که از سمت عراق وارد ایران شده‌اند، در سالن‌های پایانه اسکان یافته‌اند.

فرماندار پیرانشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت راه‌های این شهرستان گفت: بیش از ۶۰ نفر از مسافرانی که در مسیر مرز تمرچین این شهرستان به دلیل کولاک شدید گرفتار شده بودند در یک عملیات موفقیت آمیز نجات داده شده و به داخل شهر انتقال یافتند.

خضر کاک درویشی افزود: متأسفانه با وجوداطلاع رسانی‌های انجام شده مبنی بر مسدود بودن این مسیر و خودداری از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان ولی شاهد تردد تعدادی خودرو در محور تمرچین بودیم که منجر به گرفتار شدن تعدادی مسافران شد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده حدود ۱۵ دستگاه خودرو در این مسیر گرفتار شده بودند که با حضور تیم‌های عملیاتی امداد و نجات مدیریت بحران شهرستان مسافران گرفتار شده در این منطقه پس از ۲ ساعت تلاش یب وقف نجات داده شدند.

فرماندار پیرانشهر در رابطه با آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی پیرانشهر گفت: تمامی محورهای این شهرستان از جمله پیرانشهر- نقده و پیرانشهر - سردشت باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

کاک درویشی افزود: تردد به دلیل کولاک شدید بسیار به سختی در جریان است و تقاضا می‌شود که شهروندان از تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی افزود: باتوجه به احتمال بارش مجدد برف و کولاک شدید در محورها شهروندان به اطلاعیه‌های ستاد بحران و راهداری شهرستان توجه کرده و از تردد در جاده‌ها جدا خودداری کنند.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق هم مرز است؛ این شهرستان دارای یک مرز رسمی به نام تمرچین است که تنها مرز رسمی استان با اقلیم کردستان عراق محسوب می‌شود.

کد خبر 5404964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha