۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸

در تقابل جویی با روسیه؛

آمریکا ۹۰ تُن تسلیحات مرگبار به اوکراین تحویل داد

آمریکا ۹۰ تُن تسلیحات مرگبار به اوکراین تحویل داد

گفته می شود محموله ۹۰ تُنی تسلیحات مرگبار که برای تجهیز نیروهای خط مقدم اوکراین استفاده خواهد شد، اولین بخش از کمک های نظامی آمریکا به کی یف برای مقابله با حمله ادعایی روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در کی یف از تحویل بیش از ۹۰ تن کمک نظامی به اوکراین خبر داد که شامل تسلیحات مرگباری است که در اختیار نیروهای خط مقدم اوکراین قرار می گیرد.

گفته می شود این نخستین محموله از کمک های نظامی است که قرار است به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تحویل اوکراین شود.

آنطور که سفارت آمریکا مدعی شده این محموله در کنار کمک های نظامی دیگری که از سال ۲۰۱۴ تحویل کی یف شده و ارزش آنها به دو میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد، نشانه تعهد واشنگتن به حمایت از اوکراین برای تقویت توان دفاعی در مقابله با تهاجم ادعایی روسیه است.

سه شنبه گذشته، وزارت خارجه آمریکا این پیش آگهی را داده بود که واشنگتن به تحویل کمک های نظامی به اوکراین ادامه داده و طی هفته های آینده محموله های تسلیحاتی جدیدی به این کشور ارسال خواهد کرد.

این در حالی است که دوشنبه هفته پیش هم انگلیس نخستین بخش از کمک های نظامی شامل تسلیحات ضد تانک را به همراه شماری از نظامیان خود به اوکراین فرستاد. ادعا می شود که این نظامیان قرار است برای یک دوره کوتاه، نحوه استفاده از تجهیزات ارسال شده را به اوکراینی‌ها آموزش ‌دهند.

کد خبر 5405802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد بن ابراهیم IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 5
      برای حفظ اوکرااااین نیاز به 90000000 تن موشکهای دور برد و پدافند ضد هواییست تا سقوط نکند.ارتش کشور رو سیه بسیار قویست.
      • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
        0 0
        بدبختی بد دردیه؟
      • حمید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
        2 0
        90000 کیلو میشه
      • ناشناس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        0 0
        امریکا وناتوی خبیث بخاطراینکه جا پای خودشون رو توحیات خلوت روسیه بازبکنند رو آوردن به فریب دنیا. گرچه چندوقت دیگه برامقابله با چین همین نقشه رو برای تایوان هم پیاده میکنند. البته این تسلیحات به اسم اکراین هست ولی به کام ناتو تمام میشه
    • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      4 5
      اولا برای دوشیدن و خالی کردن جیب اوکراین اینکارو کرده و خودشونم میدونن در مقابل روسیه حرفی برای گفتن ندارن چون هنگانی که جزیره کریمه به فنا میرفت هم تهدید کردند اما موقعی که مقامات کرملین خواستن گزینه نظامی رو شود همه ناتو وامریکا پا پس کشیدن وکریمه رو واگذار کردن
      • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
        0 0
        اینکارها برای فریب عموم مردم دنیا وسازمان ملل انجام شده وهمچنین مهارکردن روسیه. البته برای باز کردن جا پای خودشان هست. چندوقت دیگه تایوان هم قربانی همین حقه کثیف امریکا میشه