۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش:

راهیان نور فرصتی برای برون رفت از مشکلات کشور است

راهیان نور فرصتی برای برون رفت از مشکلات کشور است

قزوین – مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: راهیان نور و روایت گری دقیق از اتفاقات و رخدادهای دهه ابتدایی انقلاب اسلامی یک فرصت برای برون رفت از مسائل و مشکلات امروز کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور دانش آموزی که پیش از ظهر شنبه در آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: سفر راهیان نور و بازدید از فضاهای هشت سال دفاع مقدس برای دانش آموزان اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اثرگذاری این سفر نیازمند رعایت شروطی است، افزود: تمرکز روی اهداف این سفر و ترسیم یک چشم‌انداز مناسب برای انجام این سفر باید انجام شود تا ناظر بر آن هدف و چشم‌انداز برنامه ترسیم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: سهل دیدن این سفر نتیجه و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و باید از ابتدا به پیامدهای این سفر و آثار بلندمدت آن فکر کنیم.

وی بیان کرد: این سفر باید روی زندگی، رفتار امروز و نگرش آنها بر آینده تأثیر بگذارد و برای این اثرگذاری نیازمند یک نقش راه کامل و جامع هستیم.

اصغری عنوان کرد: توجه و تاکید ما بیشتر از توجه به خروجی‌ها توجه به دستاوردها و پیامدهای حاصل از این سفر معنوی باید باشد.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد اتفاقاتی بودیم که برای همیشه بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید پس باید بتوانیم این نقاط عطف را به دانش آموزان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: باید از نسل اولی که در صحنه دفاع مقدس حضور داشتند به بهترین شکل استفاده کرد تا از فرصت حضور نسلی که تجربه زیستن در دفاع مقدس را داشته را به بهترین شکل بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه تلاش ما باید بر این باشد که نگرش آدم‌ها نسبت به یک موضوع اصلاح شود، تصریح کرد: رسانه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند تا تاریخ انقلاب اسلامی را متفاوت و وارونه نشان دهند و باید بر مبارزه با این دست از افراد دانش بدهیم.

اصغری بیان کرد: دادن دانش به نسل امروز به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید بتوانیم نگرش افراد را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه امروز باید از مرز دانش عبور کنیم و به مرز نگرش افراد ورود کنیم، عنوان کرد: تغییر نگرش با تعریف دقیق هدف‌ها، تهیه محتواهای عمیق و اثرگذار، استفاده از روش‌های مناسب و ارزشیابی از همه اقداماتی که انجام می‌دهیم ممکن خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: هوشمندی نیاز یک مدیر برای پیشبرد برنامه و رسیدن به اهداف تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: راهیان نور و روایت گری دقیق از اتفاقات و رخدادهای دهه ابتدایی انقلاب اسلامی یک فرصت برای برون رفت از مسائل و مشکلات امروز کشور است و باید برای این موضوع مهم نقشه راه دقیق و مشخص داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: آموزش‌های رسمی همیشه کارآمد نیست و بخشی از اهداف خود را باید در آموزش‌های غیر رسمی و اردوهای خارج از کلاس جستجو کنیم

وی در پایان یادآور شد: برای تحقق دستاوردهای این سفر باید محتوای خوب و ارزشمند و مورد توجه دانش آموزان تولید کنیم و این محتواها توسط افرادی ارائه شود که با دانش‌های نوین و به روز آشنا باشند.

کد خبر 5406243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha