۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۸

در گفت و گو با مهر اعلام شد؛

انجام ۶۰۴ عملیات امدادی توسط هلال احمر چهارمحال و بختیاری

انجام ۶۰۴ عملیات امدادی توسط هلال احمر چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی ۹ ماهه ابتدای امسال ۶۰۴ حادثه در استان رخ داده است، گفت: بیشترین حوادث در این استان تصادفات جاده ای است.

ایرج کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶۰۴ مورد حادثه در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، اظهار کرد: از این تعداد هشت مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، ۲۹ مورد برف و کولاک، ۳۴۶ تصادف جاده‌ای، ۱۲ مورد ساحلی، ۸۸ مورد حوادث کوهستان و مابقی در حوزه‌های دیگر بوده است.

وی به حوادث سیل و آب گرفتگی اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۳۲ مورد سیل و آبگرفتگی در استان رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این حوادث شش هزار و ۸۸۴ نفر مصدوم شدند، عنوان کرد: در حوادث مختلف به ۱۴۵ نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه داده شده است.

کیانی تصریح کرد: ۸۰۵ تیم امدادی هلال احمر متشکل از دو هزار و ۵۱۲ نفر در عملیات‌های مختلف حضور داشته اند.

وی با بیان اینکه در حوادث رخ داده ۵۵۰ دستگاه آمبولانس اعزام شده است، مطرح کرد: حدود ۳۰۰ نفر امدادگر خانم در چهارمحال و بختیاری با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به تعداد خودروهای امداد و نجاتی اشاره کرد و افزود: ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودرو نجات و حدود ۴۰ خودرو عملیاتی در اختیار هلال احمر استان قرار دارد که به روز رسانی شده اند.

کیانی با اشاره به انبارهای آذوقه موجود در چهارمحال و بختیاری، گفت: تمامی ستاد جمعیت استان و شهرستان‌ها دارای انبار آذوقه برای استفاده در شرایط خاص هستند که شامل پک مواد غذایی، پتو، چادر و وسایل گرمایشی است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های «لردگان» و «بروجن» بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های ده گانه مستقر هستند.

کد خبر 5407435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha