۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

صفری مطرح کرد؛

خریدار کتاب در نمایشگاه مجازی هزینه پست نمی‌دهد

 خریدار کتاب در نمایشگاه مجازی هزینه پست نمی‌دهد

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در برنامه رادیویی پرانتز باز گفت: خریداران کتاب از دومین نمایشگاه مجازی کتاب به هیچ عنوان هزینه پست پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفری امروز دوشنبه ۴ بهمن با حضور روی آنتن زنده برنامه «پرانتز خبر» به ابهامات ایجاد شده درباره هزینه‌های پُست پاسخ داد و گفت: ما تعرفه‌ای در سامانه پُست داریم که یک آیین‌نامه و فرمولی دارد. برای نمایشگاه با توجه به حمایت‌های مالی‌ای که در این حوزه از سوی معاونت امور فرهنگی و مجموع حامیان مالی می‌گیرد، برای فاکتورهای زیر ۵۰ هزار تومان هزینه برای ناشر رایگان است. برای بسته‌های تا دو کیلوگرم هفت هزار تومان ناشران پرداخت می‌کنند و از دو کیلوگرم به بالا با ۱۰ درصد تخفیف ویژه، این تعرفه‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: از زمانی‌که نمایشگاه کتاب آنلاین شده یعنی از سال گذشته و البته قبل از آن هم ناشران با سامانه پست کتاب در ارتباط بودند و قراردادهایی را با مجموعه خانه کتاب داشتند. در ایام نمایشگاه با توجه به شرایط خاص و این‌که به کل کشور کتاب‌ها ارسال می‌شود و یک اتفاق بزرگ رقم می‌خورد؛ معاونت امور فرهنگی یک یارانه‌ای را قرارداده است. البته پست هم تخفیف می‌دهد. پس در خصوص هزینه پست اتفاقی که می‌افتد سه منظوره است.

معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره حمایت‌های انجام شده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: یک بخشی را حمایت یارانه‌ای معاونت فرهنگی، بخشی تخفیف پُست و بخشی را هم ناشران تقبل می‌کنند. این اتفاق کارشناسی شده است. یعنی ناشران، تشکل‌های مختلف همه به اتفاق نظر رسیده‌اند تا نمایشگاه خوبی داشته باشیم به‌طوری که مردم عزیز تا دورترین نقطه بتوانند کتاب‌شان را به آسانی و رایگان تحویل بگیرند.

معاون اجرایی نمایشگاه در جواب به این سوال که «پس این سوتفاهم که ناشر باید پول بدهد از کجا اتفاق افتاده؟» گفت: پیامکی از مجموعه سرشماری برای دوستان ناشر ارسال شده که در واقع قصد داشته موضوع پس کرایه را مطرح کند؛ اما ظاهراً این پیامک ابهامی را ایجاد کرده که باعث این سوتفاهم شده است. واقعیت ابن‌جاست که همان تعرفه‌ای که اعلام کردیم برقرار است و ناشران عزیز می‌توانند با قدرت به کارشان ادامه دهند.

«پرانتز خبر» برنامه مستند-خبری رادیو نمایش است که شنبه تا چهارشنبه هر روز ۹ تا ۱۰ صبح روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

کد خبر 5407989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha