۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

۷۵۰۰ فقره دادرسی الکترونیک در آذربایجان‌غربی ثبت شد

۷۵۰۰ فقره دادرسی الکترونیک در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال هفت هزار و ۴۸۹ فقره دادرسی الکترونیک در دادگستری‌های استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در این زمینه افزود: در سال گذشته این آمار، یک هزار و ۹۸۰ مورد بود و امسال رشد ۵۳ درصدی دادرسی الکترونیک در آذربایجان‌غربی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۴۹ زندانی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد ۲ برابری برخوردار است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با استفاده از سامانه پابند الکترونیک از ورود محکوم به زندان کاسته شده و محکوم با استفاده از پابند الکترونیک تحمل محکومیت کرده است.

عتباتی بیان کرد: آمارها امیدوار کننده و رضایت بخش بوده و سیاست دادگستری استان به استفاده حداکثری از خدمات الکترونیک است.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری آمارهای استفاده از خدمات الکترونیک رشد فزاینده‌ای خواهد داشت و بسیاری از خدمات در بستر الکترونیک انجام می‌شود.

عتباتی با اشاره به آمار سازش نیز گفت: میزان سازش در شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان نیز از ۶۵۰ نفر در سال ۹۹ به تعداد یک هزار و ۶۰ نفر طی امسال رسیده است.

ارائه خدمات الکترونیک قضائی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضا بوده و مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضائی است؛ اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضائی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار می‌آید.

کد خبر 5409964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha