۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۰

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل:

حل مشکلات یحیی آباد آران در تار و پود قوانین اداری گیر کرده است

حل مشکلات یحیی آباد آران در تار و پود قوانین اداری گیر کرده است

کاشان - سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: رسیدگی به مشکلات منطقه محروم یحیی آباد آران و بیدگل در تار و پود یک سری قوانین اداری گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رضایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتبار پروژه‌های ملی توسط مجلس مصوب شده و فرمانداری هیچ نقشی در تعیین آن ندارد، اظهار داشت: پروژه کنارگذر کاشان، آران و بیدگل، ورامین، گرمسار یک پروژه ملی است که اعتبار اختصاص داده شده به آن در بودجه کشوری خیلی کمتر نیاز آن است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهرستان آران و بیدگل باید بر اساس نیازسنجی و نه رفع تکلیف باشد و برای اجرای آن باید یک برنامه مدون داشت، ابراز داشت: در مورد برخی از معضلات اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد و بیکاری برنامه‌هایی در حال تدوین است.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با اشاره به اینکه روحیه جهادی به معنای بی قانونی نیست، تصریح کرد: فرد دارای روحیه جهادی باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای رسیدن به یک هدف والا که همان خدمت به مردم است، استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از منشاهای فساد در سیستم اداری کنونی کشور بروکراسی موجود است، خاطرنشان کرد: چاره این کار در این است که دولت الکترونیک در کشور اجرایی شده و مراجعه حضوری حذف شود.

رضایی بزرگترین مشکل کنونی در شهرستان آران و بیدگل را در حوزه راه دانست و ادامه داد: تعداد بالای تصادفات و تعداد افراد فوت شده و مجروح در این تصادفات هشداری است که بر مبنای آن باید ورودی جدی به حوزه راه داشت.

وی گردشگری را یک صنعت راهگشا برای مردم منطقه دانست و ادامه داد: عدم وجود زیرساخت‌های لازم گردشگری در آران و بیدگل باعث شده است تا زیبایی‌های گردشگری موجود در این شهرستان تحت شعاع قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با بیان اینکه ما به بگیر و ببند و قفل کردن صنعت گردشگری اعتقادی نداریم، تاکید کرد: بستن راه بر روی گردشگر به مصلحت و صحیح نیست و برای حل مشکلات موجود باید یک فکر اساسی و کارشناسی کرد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری گاهی با منافع و فرهنگ مردم تعارض پیدا می‌کند، گفت: نیازهای این صنعت باید هدفمند و هوشمند پیگیری شود.

رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد رسیدگی به منطقه یحیی آباد با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و خدمات مورد تاکید ما است، افزود: مدیریت شهری آران و بیدگل بسیار طالب است که خدمات به مردم و ساکنین آن منطقه ارائه دهد ولی متأسفانه در تار و پود قوانین اداری گیر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی منطقه یحیی آباد ملی است، افزود: آن قسمت از اراضی یحیی آباد هم که ملی نیست کاربری آن کشاورزی است و این باعث شده است که مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم آن منطقه ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با بیان اینکه بازدیدهایی از منطقه یحیی آباد برای احصای مشکلات و رفع آنها داشته اند، افزود: درصدد هستیم چندین بخش به شهرستان آران و بیدگل اضافه کنیم که امیدواریم پس از طی مراحل مربوطه این مهم به زودی محقق شود.

کد خبر 5412049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha