۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ:

قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است

قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است

اصفهان- ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ گفت: قیمت آرد در استان اصفهان از سال گذشته تاکنون ثابت مانده اما تفاوت قیمت کارخانه و بازار سبب رانت شده و برخی نانوایان از آرد آزاد مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ضیایی پیش از ظهر یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره ثابت ماندن قیمت آرد از سال ۹۹ تاکنون اظهار داشت: تفاوت قیمت یک کیسه آرد از کارخانه تا بازار ۲۵۰ هزار تومان برآورد شده که باعث شده رانت ایجاد شود و کنترل آن را سخت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت گندم را تا کیلویی ۹ هزار تومان تأمین می‌کند و در نهایت کیلویی ۹۰۰ تومان یا ۶۶۵ تومان می‌دهد، اما اینکه قیمت بالا رفته صحیح نیست.

کمترین میزان دورریز و ضایعات نانی در شهر اصفهان

مدیرکل اداره غله استان اصفهان گفت: بر اساس بودجه سال آینده بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در نظر گرفته شده که در واقع هر ایرانی یک میلیون تومان یارانه پنهان آرد و نان دارد و البته امیدواریم دولت این مورد را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه اصفهان در رتبه کمترین ضایعات نانی قرار گرفته، گفت: با جمع بندی پژوهشکده‌ها و مراکز رسیدگی مشخص شد که به لحاظ بالا بودن فرهنگ مصرفی مردم استان به خصوص شهر اصفهان میزان دورریز نان و ضایعات با احتساب نیم درصد متعلق به شهر اصفهان است.

اصفهان، پایتخت نان‌های سنتی و قلب سالم

ضیایی خاطر نشان کرد: اصفهان طی ۱۰ سال اخیر به عنوان پایتخت نان‌های سنتی عنوان شده که تنها این برند تنها مربوط به کیفیت نان نیست بلکه بهداشت نانوایی، آموزش‌های لازم و سایر موارد در این موضوع نقش دارد، از سویی دیگر سازمان بهداشت جهانی اصفهان را به عنوان پایلوت قلب سالم انتخاب کرده و آن را به غذای سالم که در رأس آن نان سالم است ارتباط داده است.

وی با بیان اینکه نان سنگک با سایر نان‌ها تفاوت قیمتی دارد، گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن آرد بین نانوایی‌های اصفهان توزیع می‌شود اما بر اساس تصمیم مدیران استانی در دولت قبل، برخی نانوایی‌ها به سمت آزادپزی و مصرف آزاد آرد کامل تمایل دارند که این امر سبب تفاوت قیمت در استان شده است.

کد خبر 5412400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha