۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

رئیس حوزه هنری استان عنوان کرد؛

هنرمندان گرافیست کهگیلویه و بویراحمد با خلق اثر به خشونت نه گفتند

هنرمندان گرافیست کهگیلویه و بویراحمد با خلق اثر به خشونت نه گفتند

یاسوج_ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه یک روزه پوستر با موضوع «خشونت ممنوع» در محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در استان و استفاده از اسلحه در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ورکشاپ یک روزه پوستر با موضوع خشونت ممنوع، محکومیت و انزجار از نزاع‌های دسته جمعی در استان و نه با اسلحه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

اسلامی تصریح کرد: در این برنامه تعداد ۱۰ تن از هنرمندان و طراحان گرافیک استانی حضور یافته که تلاش داشتند تا با پرداختن به ابعاد مختلف سنت غلط استفاده از اسلحه در مراسم شادی و شیون و نقش آن در شکل گیری نزاع‌های دسته جمعی در استان، با خلق اثر در حوزه پوستر به این معضلات بپردازند.

هنرمندان گرافیست کهگیلویه و بویراحمد با خلق اثر به خشونت نه گفتند

اسلامی گفت: این مرکز با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و دادسرای عموی استان در راستای کمک به بهبود فضای زیست اجتماعی در استان و ترویج فرهنگ همدلی، تعاون و مهرورزی و تقبیح خشونت و درگیری اقدام به برگزاری برنامه‌های هنری در سطح شهر یاسوج کرده است.

اسلامی اظهار داشت: در این راستا دو کارگاه نقاشی و پوستر و سه نمایش خیابانی با موضوع فضیلت‌های فرهنگ عشایری و نفی سنت‌های غلط بومی از جمله استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا در سطح یاسوج طی دو هفته برگزار و اجرا می‌شوند.

وی گفت: مردم استان ما همه خاطرات تلخی از استفاده نابجا از سلاح در برخی آئین‌های شادی و عزا دارند آنجا که بر اثر یک سهل انگاری یک مراسم شادی به عزا تبدیل شد و یا یک مراسم عزا به دو عزا و گاهی چند عزا بدل گردید.

اسلامی افزود: همه اینها محصول سنت غلط استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی و نگهداری اسلحه در خانه است و چه جانهایی که بر اثر این فرهنگ غلط از دست رفتند.

اسلامی گفت: قوه قهریه تنها راه حل رفع مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیست و قطعاً زبان هنر به دلیل ماندگاری و اثرگذاری بهترین راه برای درمان این زخم‌ها و ترویج و تقویت فرهنگ همدلی و دوستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آثار تولید شده این هنرمندان در روزهای آینده در معرض دید عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5413355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha