تداوم حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در صنعا

تداوم حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در صنعا

سلسله جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن همچنان ادامه دارد و در جدیدترین حملات، مناطق مسکونی در صنعا از سوی جنگنده های ائتلاف سعودی بمباران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سلسله حملات وحشیانه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یمن ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: ائتلاف سعودی سلسله حملات هوایی به محله های مسکونی در صنعا پایتخت یمن انجام داده است.

بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی دقایقی قبل یک منطقه مسکونی را در شمال صنعا هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

این درحالی است که در ساعات اولیه بامداد امروز یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده نظامی به عمق خاک امارات خبر داد.

پیش از این انصارالله یمن در قالب «عملیات طوفان یمن ۱» و «عملیات طوفان یمن ۲» یمن موفق شد ابوظبی و دبی را با پهپادها و موشک‌های خود هدف قرار دهد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به امارات توصیه کرده‌اند از جنگ یمن خود را کنار بکشد در غیر این صورت باید منتظر حملات بیشتر باشد.

کد خبر 5413470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha