۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان:

۵۴ درصد فاضلاب همدان به شبکه متصل است

۵۴ درصد فاضلاب همدان به شبکه متصل است

همدان- مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد فاضلاب استان به شبکه فاضلاب سراسری متصل است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد بختیاری فر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح و کلنگ زنی ۱۹ پروژه آبفای همدان در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های کلنگ زنی شده برابر ۲۷ میلیارد تومان و برای باقی پروژه‌ها بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان است.

وی اجرا و کلنگ زنی این پروژه‌ها را در سطح ۶ شهرستان همدان دانست و با اشاره به اقدامات این شرکت در طی ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گفت: در این مدت، جمعیت زیر پوشش آبفا در این مدت، از ۲۸ درصد به نزدیک ۱۰۰ رسیده، تعداد مشترکین چهار برابر، طول خطوط انتقال ۳ تا ۴ برابر، طول شبکه آبرسانی ۲.۷ برابر و تعداد تصفیه‌خانه نیز از یک به پنج مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان از افزایش ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب، تعداد مشترکین، درصد جمعیت زیر پوشش فاضلاب اجرای خطوط انتقال فاضلاب و غیره نیز سخن گفت و افزود: بازسازی و نوسازی شبکه توزیع آب نیز در سال جاری برابر ۴۹ کیلومتر مربع به انجام رسید.

بختیاری فر با بیان اینکه در بخش اصلاح شبکه توزیع آب در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲ هزار و ۹۴۱ فقره انجام شده است، گفت: متعهد ما برای سال جاری تعویض ۶ هزار دستگاه کنتور بود که در ۹ ماهه سال جاری در این عرصه تحقق ۱۴۰ درصدی داشته و تعداد ۸ هزار و ۴۱۹ دستگاه کنتور تعویض شد.

وی افزود: اصلاح و استانداردسازی خطوط، احداث مخازن ذخیره، حفر ۱۹ فقره چاه آب شرب نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته شرکت در سال جاری بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به موضوع انتقال پساب به بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه، طی سال جاری قراردادی منعقد شد تا شاهد انتقال یک میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرک صنعتی باشیم.

بختیاری فر با بیان اینکه در حال حاضر، ۵۴ درصد فاضلاب استان به شبکه فاضلاب سراسری متصل و بقیه با شبکه سنتی فاضلاب انتقال می‌یابد، گفت: یکی از معضلات ما در گندزدایی آب استفاده از گاز کلر بود که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون، در هیچ نقطه‌ای از استان از گاز کلر استفاده نشده و از آب ژاول استفاده می‌شود.

طی ۲ سال به ۱۶۰ روستای استان همدان آبرسانی می‌شود

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاهای همدان قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است، ادامه داد: طی این قرارداد در طول دو سال به تعداد ۱۶۰ روستای استان همدان آبرسانی صورت می‌گیرد.

بختیاری فر با تصریح بر اینکه طی سال جاری در بخش روستایی حدود ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۴۰ درصد معادل ۲۲۶ میلیارد تومان تخصیص یافت، اظهار کرد: در بخش فاضلاب روستایی نیز از اعتبار ۴ میلیارد و صد میلیون تومانی تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

این مسئول با بیان اینکه مجموع اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی را برابر ۷۹۰ میلیارد تومان است، به شرایط بارندگی‌های اخیر در همدان اشاره و این وضعیت را متزلزل دانست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد کاهش داشته است، خواستار مدیریت مصرف و صرفه جویی شد.

کد خبر 5413568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha