۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰

دادستان بوشهر خبر داد؛

رفع تصرف حریم دریا در استان بوشهر/ ۳۷ هزار متر مربع رهاسازی شد

رفع تصرف حریم دریا در استان بوشهر/ ۳۷ هزار متر مربع رهاسازی شد

بوشهر- دادستان عمومی و انقلاب بوشهر از تلاش جدی برای رفع تصرف حریم دریا در استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۷ هزار متر مربع از این اراضی رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر تلاش جدی برای رفع تصرف اراضی در سواحل استان دارد.

وی اضافه کرد: رفع تصرف سواحل و حریم ۶۰ متری دریا در شمال و جنوب استان بوشهر با جدیت دنبال شده و طی سال جاری حدود ۳۸ هزار متر مربع از این حریم آزادسازی شده است.

دادستان بوشهر با اشاره به رفع تصرف اراضی ساحلی به میزان ۱۷ هزار متر مربع در شهرستان کنگان از یکی از شرکت‌های دولتی خاطرنشان کرد: این اراضی رهاسازی و برای استفاده عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است.

رهاسازی اراضی در حریم دریا

وی همچنین از رفع تصرف ۲۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع اراضی ساحلی در شهرستان گناوه خبر داد و افزود: از ایجاد مستحدثات در حریم ۶۰ متری دریا جلوگیری می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد با متعدیان به منابع طبیعی و همچنین دستور رئیس جمهور برای مقابله با ساحل خواری بیان کرد: با دستگاه‌های متولی مکاتبه شده و نسبت به رهاسازی این اراضی اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ مجوز ساخت و سازی در حریم ۶۰ متری دریا صادر شود، گفت: در صورتی که به این موضوع توجه نشود، نسبت به ابطال مجوزها اقدام می‌شود.

کد خبر 5413693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha