۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹

وزیر نفت پس از پایان بیست‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس:

بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است

بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است

وزیر نفت گفت: بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی پس از پایان بیست‌وپنجمین نشست اوپک‌پلاس گفت: بازار جهانی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است و ما آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدار عرضه خود به بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به لطف بهبود شاخص‌های اقتصادی در جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ مصرف کننده نفت و پایبندی مناسب کشورهای عضو اوپک‌پلاس، بازار جهانی نفت، با وجود بعضی از نگرانی‌ها درباره شیوع اُمیکرون، در مسیر رضایت‌بخش برای توازن و ثبات در حال حرکت است.

اوجی گفت: چنانچه مصرف‌کنندگان جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ از سطح کنونی قیمت و مقدار عرضه نفت ناراضی هستند، بهترین پیشنهاد من به آنها، لغو هرچه سریع‌تر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران و باز کردن فضا برای بازگشت تولید ایران با حداکثر توان به بازارهای جهانی است.

وی ادامه داد: مسئله بحران انرژی و گاز در اروپا یک مسئله جدی است که به جز با همکاری میان تولیدکنندگان بزرگ منابع هیدروکربوری قابل حل و فصل نیست و ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز، آمادگی دارد تا در این زمینه وارد عمل شود.

کد خبر 5415609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اقتصاد مقاومتی بدون نفت NL ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 0
      هر چه دیر تر وارد بازار بشیم ، نفت رو گرانتر می فروشیم.
      • Ff IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
        0 0
        😂😁😂😁😂
    • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      در صورت لغو تحریم و عرضه بیشتر نفت ایران به بازارهای جهانی دولت برنامه ریزی کند تا از درآمد حاصل از فروش نفت برای رشد و توسعه کشور و ایجاد شغل استفاده حداکثری کند، سهم صندوق توسعه ملی را هم افزایش دهد و پول نفت را برای تکمیل زنجیره های ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز و پایان خام فروشی سرمایه گذاری کند
    • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      لغو تحریم و عرضه بیشتر نفت ایران موقتی خواهد بود، زمانی که جهان از بحران انرژی خارج و باز آفرینی اقتصادهای غربی با نفت ارزان در دوران پساکرونا محقق شد و خرشان از پل گذشت تحریم را برمیگردانند، از این فرصت کوتاه برای افزایش ذخایر ارزی، ایجاد شغل، تکمیل زنجیره های ارزش افزوده در نفت و گاز استفاده کنیم