۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

در سطح مدیران ارشد آذربایجان شرقی؛

همایش همیاری نخبگان و نهادهای انقلابی درگام دوم انقلاب برگزار شد

همایش همیاری نخبگان و نهادهای انقلابی درگام دوم انقلاب برگزار شد

تبریز- اولین مرحله از سلسله همایش‌های همیاری نخبگان مردم و نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب ویژه مدیران ارشد آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن درخشانی ظهر امروز شنبه در همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب در محل مصلی امام خمینی (ره) تبریز گفت: سلسله همایش‌های همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب ادامه خواهد داشت و امروز شاهد برگزاری این همایش در سطح مدیران ارشد استان بودیم.

وی سپس گفت: در مرحله دوم این همایش در سطح اساتید دانشگاهی در دانشگاه ازاد تبریز در مرداد ۱۴۰۱ و در مرحله سوم در سطح عموم مردم در دانشگاه تبریز در بهمن ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. همایش‌ها در سه مرحله از بهمن امسال تا بهمن سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این همایش‌ها به ابتکار کانون فرهنگی مشاوران اندیشه و با مجوز و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، و نهادهای اجرایی و انقلابی ذی‌ربط استان برگزار می‌شود.

درخشانی با اشاره به اینکه این همایش‌ها بر روی مسأله تعامل مؤثر نخبگان دانشگاهی، دولت انقلابی و عموم مردم برای حل مشکلات جامعه متمرکز است، افزود: مقالات خوبی در محورهای مختلف همایش شامل فرصت‌ها و چالش‌های استان و نحوه همیاری آحاد جامعه از جمله نخبگان، عموم مردم و نهادهای انقلابی با دولت سیزدهم برای عملیاتی نمودن و تحقق اهداف بیانیه ابلاغی مقام معظم رهبری موسوم به گام دوّم انقلاب توسط دبیرخانه همایش دریافت شده است که کتابی مستخرج از این مقالات تهیه و در اختیار تصمیم گیران استانی قرار می‌گیرد.

سخنرانان اولین مرحله همایش رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه استان، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان و سخنران ویژه قالیباف رئیس مجلس به صورت ویدئو کنفرانس بودند که دراین همایش سه مقاله رئیس پلیس فتای استان، شهردار تبریز و مدیرکل امور اقتصاد و دارایی برگزیده شد.

نخبگان در تبیین بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: اهداف دولت سیزدهم به هیچ عنوان جدا از اوامر مقام معظم رهبری نیست و دولت خود را موظف به عملیاتی کردن منویات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب می‌داند.

عابدین خرّم اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور چله دوم انقلاب اسلامی و سرفصل جدید و در عین حال سرنوشت‌سازی برای آینده کشور از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مسئولان و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، باید تکلیف خود را از بیانات رهبر معظم انقلاب برداشت و گام‌های اجرایی آن آن را ترسیم و دنبال کنند.

خرّم با اشاره به اینکه بیانه گام دوم انقلاب خطاب به ملت، نخبگان و جوانان است، گفت: در این بیانیه صراحتاً بیان شده است که مردم در انقلاب اسلامی، اصالت تغییرناپذیر دارند.

وی با تأکید بر اینکه نخبگان می‌توانند در اشاعه، تبیین، تفسیر و ترجمه این بیانیه نقش‌آفرینی کنند، افزود: جوانان امروز که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند باید با همان شور، انگیزه و اعتقاد جوانان اول انقلاب، در صحنه حاضر باشند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر بخواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را با نگاه به نقش مردم، نخبگان و جوانان بررسی کنیم باید برای هر کدام سرفصلی جدا با استنباط از کلیت گام دوم داشته باشیم.

خرّم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه انقلاب اسلامی یک انحطاط تاریخی طولانی در کشور را پایان داد، گفت: متأسفانه در حکومت‌های گذشته بسیاری از مناطق استراتژیک کشور را از دست دادیم؛ افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در امنیت و تمامیت ارضی کشور با هیچ احدی سرسازش نداشته و ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی در هیچیک از باشگاه‌های علمی دنیا نامی از ایران وجود نداشت، ادامه داد: موتور پیشران کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی به برکت انقلاب اسلامی فعال شده و اکنون در ۱۱ باشگاه علمی و فناوری دنیا ایران اسلامی جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در مشارکت سیاسی نداشتند و مجلس فرمایشی تشکیل می‌شد؛ ولی در پرتو انقلاب اسلامی مردم سهم بالایی در انتخاب مسئولان و تصمیم‌گیری درباره مسائل سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: در پرتو انقلاب اسلامی کفه عدالت در تقسیم امکانات اساسی کشور متوازن‌تر شده و امروز در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، زیرساخت‌های آب، برق و گاز فراهم شده است.

خرّم افزود: ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان از دیگر برکات انقلاب اسلامی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر فشار استکبار قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قله‌های بلند پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف را فتح کنیم باید به مسأله علم، جایگاه آن و پژوهش و تحقیق توجه ویژه داشته و تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مشکل داریم، گفت: برای رفع این مشکلات باید از کسانی که اهل فکر و صاحب اندیشه در حوزه اقتصاد، تولید، صنعت، علم و فناوری هستند، بهره‌مند شویم.

وی افزود: قاموس نظام جمهوری اسلامی با فساد سازگار نیست؛ اگر با مسأله فساد مبارزه نکنیم بی‌عدالتی در کشور حاکم خواهد شد و ضروری است همه آحاد جامعه در مبارزه با فساد دغدغه داشته باشند.

کد خبر 5417376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha