۵ شهریور ۱۳۸۶، ۸:۲۹

رضا خندان مهابادی: مجموعه "داستان های محبوب من" 9 جلدی می شود / درویشیان قادر به نوشتن نیست

رضا خندان مهابادی: مجموعه "داستان های محبوب من" 9 جلدی می شود / درویشیان قادر به نوشتن نیست

رضا خندان مهابادی گفت: با وجود بیماری علی اشرف درویشیان انتشار مجموعه «داستان های محبوب من» ادامه می یابد. این مجموعه با انتشار نهمین مجلد تکمیل خواهد شد.

رضا خندان مهابادی - یکی از نویسندگان مجموعه « داستان های محبوب من »، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سرنوشت انتشار مجلدات بعدی این مجموعه گفت: مجلد ششم از این مجموعه بیش از چهار ماه است که برای دریافت مجوز پیش از انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است و ما همچنان خبری از اجازه انتشار آن نداریم.

وی افزود: جلد ششم این مجموعه 650 صفحه دارد و به نقد و بررسی داستان های دهه 1340 ایران اختصاص دارد. همچنین در تدارک انتشار جلد هفتم مجموعه حاضر که به نقد و بررسی داستان های دهه های 1310 تا 1330 ایران می پردازد. جلد هشتم از این مجموعه نیز قرار است ویژه بررسی داستان های داستان نویسان ایرانی خارج از کشور باشد که به زبان فارسی نوشته اند.

رضا خندان خاطرنشان کرد: جلد نهم از این مجموعه نیز به نقد و بررسی داستان های کوتاه خارجی اختصاص دارد. همچنین قصد داریم اگر مجموعه مخصوص ادبیات مهاجرت راضی کننده نباشد مجلد هشتم را به نقد داستان های کوتاه نیمه اول دهه هشتاد اختصاص دهیم.

وی درباره وضعیت علی اشرف درویشیان - دیگر مولف این مجموعه، گفت: درویشیان که در پی سکته مغزی نیمه سمت چپ بدنش بی حرکت شده بود هم اکنون با پیگیری تمرینات فیزیوتراپی بهبودی نسبی یافته ولی همچنان قادر به نوشتن نیست.

به گزارش مهر، پنج مجلد از مجموعه آنتولوژی داستان معاصر فارسی شامل داستان و نقد با عنوان « داستان های محبوب من » از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

این مجموعه به ادوار مختلف داستان نویسی کوتاه معاصر فارسی می پردازد و قرار است در یکی از مجلدات آن داستان نویسی معاصر فارسی خارج از ایران با عنوان ادبیات مهاجرت نیز نقد و بررسی شود. مجموعه مذکور که انتشار آن از سال 1380 آغاز شده با همکاری مشترک علی اشرف درویشیان و رضا خندان مهابادی تدوین می شود.

نقطه آغاز بررسی داستان ها در این مجموعه سال 1300 شمسی  است. به گفته مولفان قرار است این مجموعه با انتشار مجلد هفتم که به ادبیات مهاجرت اختصاص دارد به پایان برسد.

کد خبر 541914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha