۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷

رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای ایجاد زیرساخت مناطق عشایری لرستان

اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای ایجاد زیرساخت مناطق عشایری لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در بودجه سال آینده، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد راه دسترسی و آبرسانی به مناطق عشایری لرستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با عشایر لرستان اظهار داشت: در سفر ۱۹ آذر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان، ۳۰ میلیارد تومان برای جاده و ۲۰ میلیارد تومان برای آبرسانی مناطق عشایری استان لحاظ شده که با توجه به تأکید دولت بر تأمین زیرساخت‌های مناطق عشایری، این رقم ۲ برابر می‌شود و سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه استان برای این زیرساخت‌ها تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: با وجود نقش ارزشمند عشایر در اقتصاد، امنیت و حفظ هویت ایرانی اسلامی اما این قشر همچنان درگیر مشکلات و محرومیت‌هایی هستند که ما کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر بیش از ۱۰ هزار شهید را در انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم نظام کردند و امروز نیز فرزندان آنها در دفاع از حریم ولایت، اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی نقش بی بدیلی ایفا می‌کنند.

پاپی زاده افزود: علاوه بر این، امروز همه اقتصاددانان به این اتفاق نظر رسیده‌اند که تولید با ایجاد اشتغال، ثروت و تسهیل در دسترسی به کالا می‌تواند مشکلات را برطرف کند که عشایر نقش اساسی در این حوزه دارند.

کد خبر 5421432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha