۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

طرح «کاروان سلامت دام» در استان سمنان اجرا شد

طرح «کاروان سلامت دام» در استان سمنان اجرا شد

سمنان- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: به همت ستاد اجرایی امام خمینی(ره) سمنان طرح کاروان سلامت دام ویژه بهره‌وری دامداری‌ها و کمک به دامداران در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران همزمان با آغاز به کار طرح‌های حمایتی حوزه دامداری‌های استان سمنان به میزبانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سمنان، با بیان اینکه طرح «کاروان سلامت دام» به همت ستاد اجرایی در استان سمنان اجرا شد، تاکید کرد: این طرح با محوریت ستاد اجرایی با هدف کمک به دامداران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تأمین بخش قابل توجهی از گوشت کشور توسط دامداران استان سمنان بویژه دامداران شهرستان‌های مهدی شهر، میامی و بیارجمند، بر اهمیت این طرح می‌افزود، بیان کرد: در قالب این طرح برای حفظ سلامت دام‌ها و افزایش بهره‌وری دامپروری، تفاهم نامه‌ای بین دامپزشکی و ستاد اجرایی امضا و در وهله نخست دامداران با علم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنا می‌شوند.

آشنایی با مخاطرات و بیماری‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه آشنایی با بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد از دیگر بخش‌های این طرح است، تاکید کرد: کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری هدف اصلی اجرای این کاروان است.

حسینی گفت: مقابله با انگل‌های دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و درمان دام‌های بیمار می‌تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به فصل زمستان و حضور دامداران غرب استان در منطقه میامی و بی ارجمند این کاروان خدمات خود را در این نقطه متمرکز کرده است، افزود: در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره‌وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

حامد احمدی مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان نیز در سخنانی با اشاره به اجرای طرح کاروان سلامت دام به همت این نهاد گفت: برنامه عملیاتی این کاروان در دو مرحله با اعتبار پنج میلیارد ریال در هر مرحله در فصل زمستان و بهار با هدف ارائه دارو و مکمل‌های غذایی و سم‌پاشی و انگل زدایی انجام می‌پذیرد همچنین شعار این طرح دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی ذکر شده است.

کد خبر 5421560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha