۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۷

سامان مجدوفایی در گفتگو با مهر:

«درب» آرام است و صبر زیادی دارد/ فضای شاعرانه یک فیلم

«درب» آرام است و صبر زیادی دارد/ فضای شاعرانه یک فیلم

سامان مجدوفایی که اصلاح رنگ فیلم سینمایی «درب» را برعهده داشته است بیان کرد که این فیلم اثری با ریتم آرام و صبر زیاد است.

سامان مجدوفایی که اصلاح رنگ فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق را که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، برعهده داشته است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر توضیح داد: «دِرب» نمایش ساده یک سینمای مینیمال و در حقیقت سینمای مورد علاقه هادی محقق است که در تمام آثار قبلی‌اش نیز به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی هادی محقق نمایش لحظات ساده‌ای از زندگی در فاصله کوتاهی از مرگ است. «دِرب» اثری با ریتم آرام و صبر زیاد است که زیبایی‌شناسی تصویر جزو ارکان اصلی این فیلم و اینگونه از آثار قرار می‌گیرد.

به گفته مجدوفایی، «دِرب» چهارمین همکاری او با هادی محقق پس «بردو»، «ممیرو» و «ای رو» است.

وی با اشاره به اینکه از همکاری با هادی محقق در «دِرب» بسیار خوشحال است، گفت: تمام تلاشم را کردم با استفاده از المان‌های طبیعی تصویر همراه با فیلم و با استفاده از نور خورشید، آفتاب، سایه، کنتراست بین لایه‌های موضوعی تصویر به تصویری شاعرانه از لحظه‌های زندگی خیالی هادی محقق در «دِرب» نزدیک شوم و به تصویری چشم‌نواز دست پیدا کنم.

مجدوفایی با اشاره به اینکه دلیل اصلی دوستی و همکاری او با هادی محقق نگاه زیبا و پُر از رنگ به زندگی است، تصریح کرد: در شروع پروژه به دلیل برخی از مشکلات و هماهنگ نشدن زمان برای ما ۲ نفر کمی از هم فاصله گرفتیم اما در انتها «دِرب» را با همکاری هم تمام کردیم. مشخصه اصلی هادی محقق اجازه دادن به من برای فضاسازی زیاد و بدون مرز و پایان تصاویر است.

وی در پایان درباره چالش اصلی رنگ‌آمیزی تصویر و طراحی بصری فیلم فاصله نگرفتن از فضای حقیقت بود، عنوان کرد: در عین حال که تلاش می‌کردیم فضای شاعرانه‌ای را در فیلم به وجود آوریم نباید از فضای حقیقت هم فاصله می‌گرفتیم به گونه‌ای که در نگاه بیننده فضاها کامپیوتری و یا ساختگی شمرده بشوند چالش اصلی ما نزدیک کردن تصویر ساخته شده توسط ما به تصویر واقعی بود.

کد خبر 5421908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha