۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

بلینکن در نشست شورای امنیت درباره تحولات اوکراین شرکت می کند

بلینکن در نشست شورای امنیت درباره تحولات اوکراین شرکت می کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در نشست شورای امنیت درباره تحولات اوکراین حضور می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات خطرناک مربوط به بحران اوکراین حضور خواهد یافت.

نماینده آمریکا با اعلام این خبر افزود: آنتونی بلینکن در نشست شورای امنیت حضور می‌یابد تا توجهات از حمله احتمالی روسیه به اوکراین منحرف نشود.

این تحول در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد که تنش‌ها در خط تماس در دونباس در حال افزایش است.

پسکوف در این باره گفت: در مورد خط تماس، منظورم تماس با قلمرو جمهوری‌های به رسمیت شناخته نشده، جمهوری‌های خودخوانده است. شاهد افزایش تنش در آنجا هستیم. ما از نزدیک نظاره گر هستیم. خواهیم دید که اوضاع چگونه پیش می‌رود.

اظهارات وی در پی آن مطرح می‌شود که امروز پنجشنبه جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و اندکی بعد دونتسک اعلام کردند که نیروهای اوکراینی با نقض آتش بس و با زیرپا گذاشتن تعهدات مندرج در توافقات مینسک، مناطق تحت کنترل آنها را خمپاره باران کرده‌اند.

پسکوف همچنین تاکید کرد که اوضاع در امتداد مرزهای روسیه با اوکراین، آرام و با ثبات است.

کد خبر 5427048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha