۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۳

محفل ادبی نور ولایت در فردوس برگزار شد

محفل ادبی نور ولایت در فردوس برگزار شد

فردوس – محفل ادبی نور ولایت به همت بنیاد بین المللی غدیر در فردوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شاکری در محفل ادبی که شب گذشته به مناسبت ایام ولادت علی علیه السلام که به همت نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان فردوس برگزار شده بود، افزود: تمام رفتارهای ما، برخواسته از یک بافته ذهنی و تفکر درونی و یک الهام قلبی است.

وی تصریح کرد: از نگاه بنده، گاهی مواقع در آن شرایط و خلوتی که برایتان ایجاد می‌شود و هنوزآن نجوای درونتان در قالب الفاظ نیامده، آن لحظه را غنیمت بشمرید.

شاکری اضافه کرد: آن لحظه‌ای که ذکر کردم، لحظه توجه خالق به مخلوق و توجه آن کسی است که می‌خواهید در وصفش شعر بگویید، پس آن را غنیمت شمرده و حداکثر استفاده را از، توجه امیرالمومنین علیه السلام به خود بکنید.

امام جمعه فردوس خطاب به شاعران عنوان کرد: خیلی مواقع آنچه بر زبان شما در وصف امیرالمومنین علی علیه السلام جاری می‌شود، مانند آئینه ای است که خورشید، نور وجود خویش را به آن، یعنی قلب شما تابانده و در قالب الفاظ نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از آن نوری که به مخاطب می‌دهید، نوریست که قبل از آن بر دل شما تابیده تاکید کرد: آن لحظه مهم، حساس و با برکت را غنیمت بشمرید.

شاکری با اشاره به اینکه در طول تاریخ افراد زیادی بودند که در وصف امام المتقین امیرالمومنین و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین، اشعار زیبا و پرمعنایی گفتند تصریح کرد: افرادی زیادی چه محبان امیرالمومنین و یا کسانی که در این زمره نبودند، اشعار بسیاری در وصف علی علیه السلام و ائمه اطهار بیان کردند.

در این مراسم شاعران شهرستان فردوس، جدیدترین سروده‌های خود، در وصف امام علی علیه السلام را بیان کردند و در پایان از شاعران و خبرنگاران حاضر در جلسه به رسم قدرشناسی و همکاری با نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان فردوس تجلیل شد.

اجرای سرود توسط گروه سرود آوای وصال فردوس و موسیقی زنده از دیگر بخش‌های این مراسم بود که مورد توجه حاضران در جلسه قرار گرفت.

کد خبر 5427765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha