۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲

معاون وزیر کار:

۲۵ درصد اشتغال کشور باید در بخش تعاون باشد

 ۲۵ درصد اشتغال کشور باید در بخش تعاون باشد

زنجان-معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۲۵ درصد اشتغال کشور باید در بخش تعاون باشد، اما امروز این رقم ۳ یا ۴ درصد بیشتر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان ظهر دوشنبه در آئین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، به فرآیند انتصابات در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور پنج ویژگی انقلابی بودن، پاک دستی، ضد فساد، کارآمدی و مردمی بودن را برای انتصابات مطرح کردند.

وی با بیان اینکه، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس همین مؤلفه‌ها عمل می‌کند، اظهار کرد: بر اساس بیانیه گام دوم شرط مشروعیت همه مقامات در جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است.

چکشیان با بیان اینکه مبارزه با فساد به تنهایی کافی نیست، گفت: عدالت یعنی اینکه فاصله بین مدیران و کارمندان کاهش پیدا کند.

وی ابراز کرد: بسیاری از اتفاقات در شرکت‌ها، غیر رسمی رخ می‌داد که با دستور وزیر به لحاظ قانونی این دسته از افراد از انجام چنین اموری منع شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر لزوم ضرورت مبارزه همه جانبه با فساد تاکید کرد و گفت: شعار و حرکت دولت سیزدهم مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است.

چکشیان با بیان اینکه اشتغال با رویکرد تعاون و کسب و کارهای کوچک و مهارت آموزی از رویکردهای مورد انتظار در مدیریت واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها است، افزود: ۲۵ درصد اشتغال کشور باید در بخش تعاون باشد، اما امروز این رقم ۳ یا ۴ درصد بیشتر نیست.

وی گفت: دولت سیزدهم اولین دولت در دوره گام دوم انقلاب است و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، باید به گذشته و تجربیات آن ببالیم، ضعف‌ها را ببینیم، ظرفیت‌ها را متوجه بشویم و با تکیه بر ظرفیت‌ها، امید واقعی برای آینده داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت مردم، در صدد ایجاد امکان حضور و نقش آفرینی مردم هستیم، افزود: از ابعاد موانع تولید، موانع فرهنگی، موانع صدور مجوزها، پرداخت تسهیلات و بروکراسی اداری است که با ایجاد امکان حضور مردم و نقش آفرینی آنان باید، این موانع رفع شود.

کد خبر 5430008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha