۴ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی همدان

اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی همدان

همدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش طرح جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شهرام پرورش صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استان‌های دیمزار کشور است، عنوان کرد: استان‌هایی چون همدان، کرمانشاه و کردستان و آذربایجان شرقی نقش مهمی در طرح جهش تولید در اراضی دیمزارهای کشور دارند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در استان همدان، گفت: هم اکنون با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش طرح جهش تولید در اراضی دیمزار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به استراتژیک بودن دو محصول گندم و جو تصریح کرد: در طرح جهش تولید از مرحله آماده‌سازی زمین تا مرحله کاشت بیمه می‌شود که تاکنون، ۹۵ درصد گندم دیم بیمه شده و طرح بیمه کردن اراضی زراعی به ویژه در گندم و جو تا هفتم اسفندماه ادامه دارد.

پرورش خاطرنشان کرد: در استان همدان، ۱۶۰ هزار هکتار از ۲۹۰ هزار هکتار طرح مربوط به گندم دیم بوده که تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷۵۴ هکتار آن بیمه شده و در پی پوشش صددرصدی بیمه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از ۵۷ هزار هکتار جو دیم استان نیز تاکنون بیمه شده است، اضافه کرد: کشت گلرنگ نیز از سال گذشته در قالب جهش تولید دیمزارهای استان آغاز و تاکنون، میزان ۲ هزار هکتار در استان کشت گلرنگ داشته ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا قراردادی برای کشت دو هزار و ۱۴۸ هکتاری در قالب کشت گلرنگ دیم و کاملینا بسته و تمامی این اراضی بیمه شده اند.

پرورش از کشاورزی حفاظتی نیز سخن گفت و افزود: در این راستا برای محصولاتی چون نخود، عدس، علوفه دیم، نباتات و دانه‌های روغنی ای چون گلرنگ و کاملینا وارد کار شده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به پیش روی برنامه‌ها در عرصه کشت علوفه‌ای در استان نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۹۰ هزار هکتار طرح جهش تولید در اراضی دیمزار امسال استان، بالغ بر ۲۰۴ هزار و ۶۲۰ هکتار تاکنون بیمه شده است.

کد خبر 5431378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha