۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶

امام جمعه شیراز:

مسائل تربیتی مورد غفلت قرار نگیرد

مسائل تربیتی مورد غفلت قرار نگیرد

شیراز-نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: آموزش و پرورش وبسیج نباید از مسائل تربیتی غافل شوند تا دشمنان ضد ارزش را در قالب ارزش به نسل جدید ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) شیراز که سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است باید به گونه‌ای آماده باشد که بتواند مراسمی در شأن این امام جلیل القدر داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول یک مسیر خودرویی در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) از محله گلشن آغاز و تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) امتداد میابد و مسئولان شهری نیز آماده ارائه خدمات به عزاداران اند.

وی همچنین در خصوص مبعث پیامبر اسلام یادآور شد: این میلاد بزرگترین جشن اسلامی است و باید حرکت فرهنگی بزرگی در استان فارس اجرایی شود و قرار است با حضور ۶٠٠ استاد دانشگاه قرار است مراسم اختتامیه کنگره محمد (ص) در آئینه ادب و هنر برگزار خواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: شعرای به نامی از بنگلادش تا آفریقا در حال سرودن شعر در وصف پیامبر اسلام (ص) است و همزمان با روز مبعث اختتامیه این کنگره به صورت بین المللی و با داوری ١٢٠ استاد برتر جهان اسلام برگزار خواهد شد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نباید از مسائل تربیتی غافل شد افزود: دستگاه‌های مختلفی همچون بسیج و آموزش و پرورش در حوزه مسائل تربیتی دست اندر کار هستند و باید بیش از گذشته بر این موضوع اهتمام ورزید لازم به ذکر است که در موضوع سبک زندگی نباید مسائل غیر ارزشی به عنوان ارزش به کودکان و نوجوانان ارائه داده شود.

به گفته این مقام مسئول بازرگانان باید از ظرفیت‌های بین المللی که پس از سفر ریاست جمهوری به سایر کشورها فراهم می‌شود استفاده کنند و از مسیرهای جدید نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: انسان باید برای دستیابی به اهداف والا در اولین گام از خواب غفلت بیدار شوند و پس از آن نیز باید نسبت به مسائل مختلف تفکر کرده و از قوه عقل استفاده کند.

او ادامه داد: در گام سوم باید فرد نسبت به توبه اقدام کرده و اکنون پس از گذر از این مراحل برای رسیدن به معنویت باید به موضوع نظم پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از دانشمندانی که توانستند نظم جهان را بشناسد و به بشریت نظام دهد خواجه نصیرالدین طوسی است و نام گذاری روز مهندس همزمان با روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی نشان دهنده آن است که یک دانشمند مسلمان چه قدر در جهان اثرگذار بوده و توانسته جهان با تحت تأثیر خود قرار دهد و باید این موضوع مد نظر باشد که نظم پایه چهارم جهان هستی است و باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

کد خبر 5433083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha