۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

معاون استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر تقویت شود

زیرساخت‌های مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر تقویت شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: استانداردها و زیر ساخت‌ها در صنعت نفت در زمینه مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی در استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی صبح شنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران بخش ویژه خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ در حوزه انرژی تأثیرگذار است و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی اضافه کرد: منشأ این آلودگی‌های اخیر شناسایی شده که باید برای جلوگیری از آلودگی محیط زیستی اقدامات لازم صورت بپذیرد، مطالباتی که در حوزه محیط زیستی است بسیار جدی و باید پیگیری شود.

ایرانی افزود: باید استانداردها و زیر ساخت‌ها در صنعت نفت در زمینه مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی در جزیره خارگ احیا و پیشگیری از آلودگی باید مد نظر قرار گیرد.

لزوم پیگیری حقوقی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: محیط زیست استان باید در زمینه حقوقی و اجتماعی اقدام و پیگیری لازم را اولویت کاری امور قرار دهد.

ایرانی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد سرازیر شدن فاضلاب این جزیره به دریا هستیم و با توجه به زیر ساخت‌های به‌وجود آمده در سالیان اخیر بی تدبیری و کم کاری صورت گرفته است.

وی گفت: نسبت به تجهیز و به روزرسانی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری حوزه مقابله با آلودگی نفتی اقدام عاجل توسط دستگاه‌های متولی به عمل آید.

آلودگی‌های نفتی سواحل خارگ و خارگو را آلوده کرده است

واقعیت‌ها بیان شود

حجت الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ نیز در این نشست اظهار داشت: نیاز است واقعیت محیط زیست جزیره اطلاع رسانی شود.

وی افزود: رصد و پایش مناطق نفتی ما به صورت مستمر توسط ماهواره‌های جهانی صورت می‌گیرد باید حساسیت بیشتری به خرج بهانه به دست دشمنان ندهیم، محیط زیست باید ارتباطش را با حوزه صنعت نفت گسترش دهد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: باید زیر ساخت‌های انتقال نفت به این جزیره تقویت شود.

کد خبر 5433879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha