۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

آمادگی برای همکاری با تاجیکستان در راستای توسعه مناطق آزاد تجاری

آمادگی برای همکاری با تاجیکستان در راستای توسعه مناطق آزاد تجاری

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه خراسان رضوی برای همکاری با تاجیکستان در توسعه مناطق آزاد تجاری دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری بعدازظهر شنبه در دیدار با «سعدی قادرزاده» رئیس کمیته دولتی سرمایه‌گذاری خارجی تاجیکستان اظهار کرد: انتقال تجربیات و همکاری در مناطق آزاد تجاری و احداث شرکت‌های مشترک صنعتی و کشاورزی با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور می‌تواند ما را به اهداف مشترک اقتصادی نزدیک‌تر کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بیانیه مشترک سران دو کشور و هدف‌گذاری افزایش حجم روابط سالانه تجاری دو کشور به ۵۰۰ میلیون دلار گفت: رئیس جمهوری ایران به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه همکاری با ملت هم فرهنگ، هم کیش و هم‌زبان تاجیکستان دستورات لازم را صادر کرده‌اند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی نیز برای انتقال تجربیات و فناوری خود به تاجیکستان به‌منظور اجرای برنامه توسعه صنعتی این کشور آمادگی کامل دارد.

حمایت خراسان رضوی از تبدیل تاجیکستان به «هاب تجارت» در آسیای مرکزی

نظری در نشستی با وزیر توسعه و تجارت تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت این کشور افزود: با تبدیل شدن تاجیکستان به هاب صادرات و واردات کالا، دسترسی این کشور به بازارهای خلیج فارس و منطقه غرب آسیا آسان می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت فعال‌تر شدن هرچه بیشتر اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در دو کشور ایران و تاجیکستان برای توسعه روابط دوجانبه تأکید و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی آمادگی دارد تا نشست تجاری و فعالان اقتصادی دو کشور را در مشهد برگزار کند.

وی با تأکید بر ظرفیت حمل و نقل ریلی بین دو کشور، افزود: تاجیکستان با توجه به تسهیلات و تخفیفاتی که این استان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ایجاد کرده است، می‌تواند به ایران در حمل بارهای ترانزیتی پنبه، شمش آلومینیم و سایر محصولات کمک کند.

نظری همچنین آمادگی خراسان رضوی برای انتقال دانش و تجربیات صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی تولیدکنندگان و تجار تاجیکی در طرح‌های صنعتی را مورد تأکید قرار داد.

کد خبر 5434147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha