وزیر خارجه چین:

پکن مخالف استفاده از تحریم برای حل بحران اوکراین است

پکن مخالف استفاده از تحریم برای حل بحران اوکراین است

«وانگ ئی» وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود از مخالفت کشورش با تحریم اقتصادی برای حل بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین طی تماسی تلفنی با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود اعلام کرد که پکن مخالف استفاده از تحریم به عنوان وسیله‌ای برای حل و فصل اوضاع موجود در اوکراین است.

وی اظهار داشت که این اقدام تنها به اقتصاد آسیب نمی‌رساند بلکه مانعی بر سر راه روند سازش سیاسی خواهد بود.

وانگ ئی افزود: چین نه تنها با استفاده از تحریم‌ها برای حل مشکلات اوکراین مخالف است، بلکه با تحریم‌های یکجانبه ای که برخلاف قوانین بین المللی است مخالفت بیشتری می‌کند.

واقعیت‌های موجود ثابت می‌کند که نه تنها تحریم مشکلات را حل نمی‌کند بلکه مشکلات جدیدی را به وجود می‌آورد و منجربه رکود اقتصادی تمامی طرف‌ها می‌شود.

به گفته وی پکن به تحولات اوضاع اوکراین اهمیت زیادی می‌دهد و از تمام تلاش‌هایی که به بهبود اوضاع و سازش سیاسی کمک می‌کند حمایت می‌کند.

چین معتقد است که ذهنیت طرف‌های جنگ سرد باید به طور کامل از بین برود. پکن از بازگشت اعضای ناتو و اتحادیه اروپا و فدراسیون روسیه به مذاکرات و تلاش در راستای ایجاد ساز و کارهای امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپا برای تضمین نظم و ثبات درازمدت در قاره اروپا حمایت می‌کند.

کد خبر 5434692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha