۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:

کرمانشاه نیازمند ۹۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی است

کرمانشاه نیازمند ۹۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی است

کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه نیازمند ۹۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار قاسمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه با ظرفیت ۷۵ هزار تن فعال هستند.

وی افزود: ۲۳ واحد سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۸۵ هزار تن در دست ساخت است که با احتساب این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت سردخانه‌های استان کرمانشاه به ۱۶۰ هزار خواهد رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی نیازمند ۹۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای برای محصولات تولیدی است که در حال حاضر با توجه به اولویت گذاری‌ها و بررسی‌ها انجام شده و بحث تازه خوری و ارسال محصول به استان‌های همجوار نیازمند ۳۵۰ هزار تن سردخانه بالای صفر درجه و ۱۰۰ هزار زیر صفر هستیم.

قاسمی با اشاره به اینکه ایجاد سردخانه‌های محصولات کشاورزی از مدت‌ها پیش در دستورکار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲۳ مجوز سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن توسط جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صادر شده است.

وی بیان کرد: ۱۵و احد از این سردخانه‌ها جهت دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده‌اند که در صورت تصویب و انعقاد قرارداد ۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه استان کرمانشاه افزوده خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا بر درخواست متقاضیان و نیاز استان عمده سردخانه‌های محصولات در شهرستان کرمانشاه واقع هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا بر آن داریم در هر شهرستان حداقل یک سردخانه تأسیس شود.

کد خبر 5434853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha