۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران مطرح کرد؛

آتش‌سوزی ۲ خودرو در ساختمان ۲۰ واحدی

آتش‌سوزی ۲ خودرو در ساختمان ۲۰ واحدی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، از آتش‌سوزی دو خودرو در پارکینگ ساختمان ۲۰ واحدی خبر داد و گفت: در جریان این حادثه ۱۳ نفر به‌ دلیل دود گرفتگی تحویل عوامل اورژانس شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال ملکی از آتش‌سوزی دو خودرو در پارکینگ ساختمانی ۲۰ واحدی خبر داد و گفت: ساعت ۱۰:۵۲ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی واقع در خیابان هنگام، نرسیده به بزرگراه زین الدین به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تیم عملیاتی در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسید، گفت: در محل حادثه مشاهده شد که در یک ساختمان پنج طبقه مسکونی با ۲۰ واحد، در طبقه منفی یک، سه دستگاه خودرو (پراید، پرشیا و پژو ۴۰۵) وجود داشت که پراید و پرشیا دچار آتش سوزی شده و کاملاً شعله‌ور شده بودند.

ملکی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی به طبقات بالایی سرایت کرده بود، عنوان کرد: تعدادی از ساکنان در وضعیت نامناسبی گرفتار شده بودند؛ البته بسیاری از ساکنان ساختمان خود را به سطح پشت بام رسانده بودند و عده‌ای دیگر در واحدها محبوس بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه یک خودرو پژو ۴۰۵ خسارت‌های جزئی دیده بود، گفت: همزمان با اطفا حریق و ایمن‌سازی محل، گروه‌های دیگر از طریق نردبان هیدرولیکی و نردبان دستی و همچنین نفوذ به داخل طبقات، عملیات نجات محبوس‌شدگان را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در نهایت ۴۶ نفر از داخل این مجتمع مسکونی خارج شدند، اظهار کرد: حدود ۱۲ الی ۱۳ نفر دچار دود گرفتگی شده بودند که تحویل عوامل اورژانس شدند. آقایی حدود ۷۵ ساله که وضعیت وخیم‌تری نسبت به دیگران داشت به مرکز درمانی منتقل شد.

ملکی با اشاره به اطفا کامل حریق گفت: آتش‌نشانان از سرایت و گسترش آتش به طبقات بالایی جلوگیری کردند. نیروهای آتش‌نشانی تا دقایقی دیگر محل حادثه را تحویل مالکان خواهند داد و علت حادثه توسط کارشناسان بررسی خواهد شد.

کد خبر 5438291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha