۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

کمیته امداد خادم نیازمندان و ایتام است/توانمندسازی تهی دستان

کمیته امداد خادم نیازمندان و ایتام است/توانمندسازی تهی دستان

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد به عنوان سرباز ولایت ادای وظیفه می‌کند، گفت: کمیته امداد نوکری خود را نسبت به نیازمندان و جامعه هدف و یتیمان با افتخار انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این یادگار ماندگار امام راحل (ره)، آثار با برکت زیادی داشته و سال‌روز تأسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۵۷ به عنوان روز «احسان و نیکوکاری» و روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» نامگذاری شده است.

وی افزود: امام عزیزمان با اندیشه و تفکر دینی و فقهی خودشان، پس از پیروزی انقلاب در آن شرایط سخت بحرانی و مدیریتی به فکر نیازمندان و محرومان بود و قلبشان برای محرومان می‌تپید و به همین دلیل ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل کمیته امداد صادر می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: این فرمان، پیام‌آور فرهنگ خیر و احسان و ایثار و انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی است و این دغدغه امام (ره) یک دغدغه قرآنی و معرفتی به لحاظ معارف اسلامی بود.

بختیاری با بیان اینکه در جامعه اسلامی دغدغه محرومان و نیازمندان به‌عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی باید مورد توجه مسئولان باشد، گفت: از موجبات اصلی تأسیس کمیته امداد همین دغدغه‌هایی بود که امام عزیزمان به لحاظ معرفتی نسبت به نیازمندان داشتند.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در چهار دهه گذشته سند روشنی بر ضرورت تأسیس نهاد الهی کمیته امداد است، عنوان کرد: کمیته امداد افتخار می‌کند که نوکری جامعه هدف و نیازمندان را بر عهده دارد. این بزرگترین لطفی است که خداوند به کسانی که در کمیته امداد خدمت می‌کنند داده است؛ امدادگران عزیزی که در سراسر کشور در سخت‌ترین شرایط در کنار محرومان ایستادند.

بختیاری اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان بال مهربانی نظام، بدون وابستگی به هیچ جریان سیاسی، به عنوان سرباز ولایت ادای وظیفه می‌کند و نوکری خود را نسبت به نیازمندان و جامعه هدف و یتیمان با افتخار انجام می‌دهد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به فرا رسیدن هفته نیکوکاری گفت: نقش مردم در صحنه‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست. در سخت‌ترین شرایط این نقش مردم بود که انقلاب را از بحران‌های سخت نجات داد و سرافراز و موفق بیرون آورد.

وی افزود: در بحران کرونا در شرایطی که بسیاری از مشاغل به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شد، در آن شرایط فراخوان مقام معظم رهبری در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در دنیا غوغا کرد و ایران را سرافراز کرد. تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی سر جای خودش بود، اما حس نیکوکاری که در مردم عزیز ماست، ایران را در دنیا سربلند کرد.

بختیاری عنوان کرد: کمک‌های مردم در رسیدگی به نیازمندان و یتیمان، تکیه‌گاه اصلی کمیته امداد است. دولت و مجلس به عنوان حاکمیت و نظام تکلیف دارند که به نیازمندان برسند، اما کمیته امداد ضمن اینکه از آن اعتبارات استفاده می‌کند، از کمک‌های مردم غافل نمانده و امدادرسانی را مردمی کرده است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در مراکز نیکوکاری که در مساجد راه‌اندازی شده، کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از کمیته امداد خواستند در مرداد ۱۳۹۸ بود که فرمودند توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی‌دستان با رعایت حرمت و تکریم در صدر برنامه‌های کمیته امداد باشد؛ یعنی افرادی که سالمند هستند و از کار افتاده‌اند و افرادی که صعب‌العلاج هستند و امکان درمان برای آنها نیست تا پایان عمرشان وظیفه نوکری آنها را داریم اما بقیه باید در مدار اشتغال و کار و تلاش و فعالیت وارد شوند در اینجا هم می‌بینیم که کمک مردم در بحث اشتغال، درمان و مسکن مددجویان کمیته امداد از برکات انقلاب اسلامی ماست.

کد خبر 5438310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha