۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

بنچ مارک در حریم قانونی دریا نصب می شود/ وقوع حریق در ۱۳۵ هکتار

 بنچ مارک در حریم قانونی دریا نصب می شود/ وقوع حریق در ۱۳۵ هکتار

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اشاره به آزادسازی حریم قانونی دریا گفت: بنچ مارک در مناطق آزادسازی شده نصب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سنگاری ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برای مهار و کنترل قاچاق امکانات و تجهیزاتی نظیر بی‌سیم و دوربین در اختیار قرار داده می‌شود، گفت: همکاران در برخورد و مقابله با قاچاق غیرمجاز تلاش شبانه روزی دارند.

وی با اشاره به جریان داشتن ۳۴ رودخانه خروشان در استان گفت: تاکنون ۱۰ رودخانه مدیریت و مهار شده است و طرح‌هایی در رودخانه‌های مختلف از جمله نیرنگ و کورکرودسر اجرا شده است.

وی وجود سه هزار کیلومتر مرز مشترک با اشخاص و مستثنیات اشخاص را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: بهترین کار برای تثبیت مرز نصب بنچ مارک است و خوشبختانه در نصب آن در کشور پیشگام هستیم.

سنگاری از طراحی اولین سازه بنچ مارک ساحلی خبر داد و گفت: با آزادسازی حریم دریا، بنچ مارک در حریم قانونی دریا نصب می‌شود تا دوباره شاهد تصرف حریم ساحلی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر درباره اجرای طرح خروج دام با اظهار اینکه این طرح به دوشیوه واگذاری زمین و طرح تحول اجرا شده است، گفت: بیشتر واگذاری‌ها در قالب ماده ۲۶ صورت گرفت و این درحالی که از روز اول با واگذاری عرصه و زمین برای خروج دام مخالف بودم.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق حریم ۶۰ متری به دلیل پیشروی در داخل آب دریا قرار گرفته است، گفت: در آزادسازی حریم دریا به آقازاده‌ها توجه نداریم.

۳۹ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی رخ داد

سرهنگ محسن مرادی صادقی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران - نوشهر با بیان اینکه امسال ۱۳۵ هکتار از عرصه‌ها با ۳۹ فقره حریق دچار آسیب شد، گفت: یک پایگاه اطفای حریق فعال در منطقه وجود دارد و تجهیز آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: تلاش یگان حفاظت براین است که این یگان تجهیز شود و باید بدانیم که اعزام بالگرد دارای هزینه‌هایی است.

وی گفت: در سال آینده در قالب قراردادهایی با بخش‌های خصوصی و سازمان‌های تابعه بر تأمین تجهیزات تاکید می‌شود ولی فرهنگسازی برای پیشگیری از حوادث امری الزامی به نظر می‌رسد و دهیاران و شوراها باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

سرهنگ مرادی صادقی به حوزه احکام قضائی شامل خلع ید، تبصره ذیل ماده ۵۵ اشاره کرد و گفت: ۱۱۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی و ملی در قالب اجرای ۳۷۹ فقره حکم آزادسازی شده است.

وی گفت: در زمینه کشفیات و قاچاق ۱۹۱ مترمکعب چوب آلات قاچاق کشف و ۶۰۷ استر هیزم نیز ضبط شد و در ۵۳۶ اصله درخت نیز قطع شده است.

کد خبر 5439226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha