۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

امروز تصویب شد؛

مجوز مجلس به بانک‌ها برای مشارکت در طرح‌های بزرگ زیربنایی

مجوز مجلس به بانک‌ها برای مشارکت در طرح‌های بزرگ زیربنایی

نمایندگان مجلس به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی اجازه دادند در هر یک از طرح‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند الحاقی ۲ تبصره ۴ این لایحه را تصویب کردند.

براساس این مصوبه، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد در هر یک از طرح (پروژه)‌های بزرگ زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی، صنعتی و تولیدی در قالب تأمین مالی و تملک و ایجاد شرکت و صندوق طرح (پروژه) مشارکت نمایند.

مطابق با بند الحاقی ۴ تبصره ۴ ماده واحده این لایحه، به منظور توسعه روش‌ها و الگوهای تأمین مالی و استفاده از ابزارهای مالی، جلب سرمایه‌های بخش غیردولتی و اهرم‌سازی منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و پروژه‌های پیشران، کمیته‌ای مرکب از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه اجرایی ذی‌ربط (حسب مورد) و نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها تشکیل می‌شود. این کمیته موظف است نسبت به طراحی و پیشنهاد روش‌ها و ابزارهای تأمین مالی طرح‌های یادشده به شورای اقتصاد اقدام نماید. پیشنهادات کمیته مزبور با تصویب شورای اقتصاد برای تأمین مالی طرح‌های فوق لازم‌الرعایه است.

کد خبر 5440305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha