۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹

گایبوف: برای تعامل ویژه در حوزه ورزش‌های سنتی با ایران، آماده‌ایم

گایبوف: برای تعامل ویژه در حوزه ورزش‌های سنتی با ایران، آماده‌ایم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌همگانی وزارت ورزش ‌و جوانان و رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی با وزیر ورزش کشور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی؛ بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست سالانه کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی در باکو، دکتر سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان با فرید گایبوف وزیر ورزش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار گایبوف ضمن عرض تسلیت به دکتر کلهر به مناسبت درگذشت خواهرشان، گفت: کشور آذربایجان و ایران با یکدیگر برادرند و اشتراکات دینی، فرهنگی، مذهبی و … فراوانی با یکدیگر دارند.

وی افزود: در حوزه ورزش نیز، بخصوص گسترش ورزش‌های سنتی آماده همکاری ویژه با ایران هستیم که قطعا به نگه‌داشتن آداب‌ها و گذشته هر دو کشور کمک شایانی خواهد شد.

دکتر سینا کلهر نیز گفت: نوروز می‌تواند بهانه‌ای برای همکاری و برگزاری جشنواره‌های آئینی و مسابقات ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی باشد و دو کشور می‌توانند در این زمینه همکاری مشترک مناسبی داشته باشند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: گسترش، احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی، محلی در اولویت کاری ماست و در این زمینه می‌توانیم به موفقیت مشترک دست یابیم.

طرفین در این نشست با پیشنهاد دکتر کلهر پیرامون برگزاری مسابقات بین‌المللی چوگان به توافق اولیه رسیدند و مقرر شد پس از اتمام نشست سالانه کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی از سوی وزارت ورزش هر دو کشور پیگیری شود.

دکتر محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ایران، نگاه داشتن این فرهنگ اصیل را یک وظیفه ملی دانست.

کد خبر 5440559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha